asterisk2a + vs. + anxiety + instagram   6

Selfies verändern den Blick auf die Welt - SPIEGEL ONLINE
Es verändert unseren Blick auf die Welt, weil wir ihr permanent im Weg stehen. Dabei geht uns die Perspektive verloren. [...] Ein Foto ist ein Anker der Erinnerung [...] Ein Foto sei nichts, sagt meine Frau, außer einem Anker für die Erinnerung an das, was besonders war. Das Selfie ist da einfacher gestrickt. Es ist immer das gleiche Bild vor wechselnder Kulisse. [...] Dafür müssen die Selfies mit einem anderen Mangel leben: Sie stehen vor der Welt. Die Generation Selfie verpasst die Welt hinter sich. Das ist es, was mich stört. [...] Tausend Fotos, ein Gefühl: Spaß [...] Das Selfie trivialisiert damit alles: den Moment, das Gefühl, den Ort. [...] immer eine Inszenierung: fun, fun, fun. Party, Posen, coole Gesten. Vor Berg und Kathedrale, am Meer und auf dem Gletscher.
Selfie  status  anxiety  Selbstdarstellung  Selbstfürsorge  society  culture  Millennials  psychology  attention  span  gesellschaft  Wegwerfgesellschaft  noise  noise  pollution  Signal  vs.  Social  Media  Facebook  Twitter  Instagram 
june 2015 by asterisk2a
Drowning In The Livestreams | TechCrunch
everyone is shouting .... The problem is the incentives are aligned all wrong. Livestreaming apps want content and engagement, so they’re built to make starting a stream as quick and frictionless as possible. Livestreaming apps are not designed to make you take a deep breath and consider whether anyone gives a shit about what you’re going to broadcast. // vs. measurement of quality metrics like Medium measures reading time. // vs ephemeral nature of Snapchat - guaranteed attention. - // and FOMO,
attention  span  attention  Signal  vs.  Noise  content  curation  filter  bubble  Newsfeed  recommendation  Internet  user  generated  content  pollution  Twitter  Tumblr  Periscope  Meerkat  Facebook  Linkbait  linkbaiting  Clickbait  YouTube  user  experience  frictionless  Instagram  status  anxiety  Celebrity  of  You  Vine  engagement  KPI  Snapchat  FOMO  Notification  mobile  homescreen  mobile  first  mobile  phone  user  behaviour  ustream  Qik 
march 2015 by asterisk2a
Snapchat Murders Facebook - YouTube
'nobody has figured out a video on phone/mobile' / Snapchat / Snapchat Stories (user generated content) / Discover (content from multimedia companies/newspapers)
storytelling  Snapchat  Vine  Twitter  Facebook  Video  YouTube  Instagram  trends  trend  Celebrity  of  You  Selbstdarstellung  narcissism  social  status  status  anxiety  status  symbol  socioeconomic  status  culture  Gossip  culture  gaffen  Gawker  Tabloid  Millennials  Silicon  Alley  ugc  user  generated  content  content  discovery  consumption  user  behaviour  mobile  first  mobile  homescreen  mobile  phone  attention  span  snacking  Entertainment  user  hack  Signal  vs.  Noise  filter  bubble  crowd  long-tail 
february 2015 by asterisk2a

related tags

abundance  advertising  Alley  anxiety  attention  behaviour  beings  Brand  bubble  celeb  celebrity  Clickbait  consumption  content  cost  crowd  culture  curation  Dating  discovery  economics  engagement  Entertainment  experience  Facebook  filter  first  FOMO  food  friction  frictionless  gaffen  Gawker  generated  gesellschaft  gossip  gratification  hack  homescreen  Instagram  instant  Internet  junk  KPI  Life  Linkbait  linkbaiting  long-tail  marginal  marketing  Media  Meerkat  Millennials  Mindfulness  mobile  narcissism  native  Newsfeed  noise  Notification  of  OkCupid  Online  OOTD  over-share  Periscope  Personal  phone  Pinterest  pollution  Privacy  ProAm  Psychiatry  psychology  Public  Qik  recommendation  Schnelllebigkeit  science  Selbstdarstellung  Selbstfürsorge  Selfie  sharing  Signal  Silicon  snacking  Snapchat  social  society  socioeconomic  span  status  storytelling  symbol  Tabloid  Tinder  trend  trends  Tumblr  Twitter  ugc  user  ustream  Video  Vine  Vlog  Vlogging  vs.  Wegwerfgesellschaft  You  YouTube  Überfluss 

Copy this bookmark:



description:


tags: