asterisk2a + adidas   9

Fifa: Adidas droht mit Rückzug als Geldgeber - SPIEGEL ONLINE
Die Skandale des Fußball-Weltverbandes Fifa lassen offenbar auch den Hauptsponsor Adidas nicht mehr kalt. Wenn es keine Reformen im Verband gebe, sagt Konzernchef Herbert Hainer, werde man über Alternativen nachdenken.
FIFA  adidas  corporate  scandal  business  of  sport  Soccer  World  Cup  corruption  bribery 
december 2015 by asterisk2a
Video "DFB gegen den "Spiegel" - Medialer Stellungskampf ums "Sommermärchen"" | Zapp | ARD Mediathek
6.7m Euro Schwarze Kasse. via adidas. // - Mithilfe von Bestechung soll der DFB die WM 2006 nach Deutschland geholt haben. Das zumindest legt der "Spiegel" sehr nahe. Nun wird mit harten Bandagen gekämpft.
DFB  FIFA  soccer  World  Cup  business  of  sport  adidas  investigative  journalism  journalismus  journalism  Nationalism  patriotism  Olympics  Entertainment  Entertainment  Industry  corruption  bribery  crony  capitalism  capitalism  advertisement  marketing  zombie  consumer  conflict  of  interest 
december 2015 by asterisk2a
The Program. www.psychologie-heute.de
Zwiespalt zwischen medialer und gelebter Realität seiner Protagonisten. [...] Je weiter der Film in der Erzählung vorankommt, desto mehr verfällt Armstrong seinem eigenen Lügengebäude, seiner perfekten Heldengeschichte. [ case of isolation as with people on Social Media and B, C, D Celebrity types ] [...] The Program erzählt aber nicht nur eine Parabel über den schönen Schein im Sport und über die Heldenverehrung und -gläubigkeit der Millionen Zuschauer. Der Film variiert zugleich auch ein uramerikanisches Thema: Die Lüge ist fundamentaler Teil des American Dream, und der Mythos vom Comeback (was im Grunde auch die Urgeschichte des Sports ist) und der Traum von der Unbesiegbarkeit gehören dazu. //&! Nietzsche on: The Superman youtu.be/bxiKqA-u8y4 - "carving their own path [] suffering as a neccesary component of good things. [] who we would like to evolve into [] super-version [] refine our own ambitions" //&! aspirational 'one fucker that broke out of the system rigged against us.'
Social  Media  business  of  sport  Entertainment  Industry  Entertainment  Hollywood  elite  athlete  elite  sports  24-hour  news  cycle  marketing  advertisement  advertising  Positioning  spin  doctor  PR  reframing  framing  Nike  adidas  Selbstdarstellung  celebrity  culture  celebrity  of  You  status  symbol  status  anxiety  socioeconomic  status  status  Success  zombie  consumer  consumerist  consumerism  Olympics  Soccer  World  Cup  identity  national  interest  national  identity  identification  manipulation  message  Millennials  attention  span  attention  distraction  Dopamine  Serotonin  sociology  Gesellschaft  Wertegesellschaft  Wegwerfgesellschaft  society  psychology  storytelling  American  Dream  Comeback  The  Content  Wars  Hero  elite  sport  Superman  aspirational  ambition  Zivilcourage  courage  civil  courage  manufactured  consent  corporate  corporate  state 
october 2015 by asterisk2a
Jakob Augstein über VW, WM und deutsche Werte - SPIEGEL ONLINE
Die Vergabe der Fußball-WM 2006 nach Deutschland war nach SPIEGEL-Recherchen mutmaßlich gekauft. Was sind die Vorwürfe, wie sind die Reaktionen? Unsere wichtigsten Beiträge im Überblick. - bit.ly/1W2ui4J // Schwarze Kasse, Schuldscheine, ... bit.ly/1RUioEb //&! adidas - bit.ly/1PEpT2S - der Fall zeigt, wie eng die Bande zwischen dem Fußballverband und seinem Ausrüster sind. "business of sport."
Wertegesellschaft  VW  Volkswagen  DFB  business  of  sport  profit  maximisation  shareholder  value  Wall  Street  crony  capitalism  capitalism  Gesellschaft  Super  Rich  1%  Germany  values  corporate  values  corporate  culture  personal  values  Soccer  World  Cup  IOC  Olympics  Doping  national  interest  Greed  abuse  of  power  Machtspiele  Machtgehabe  Play  adidas  corporate  scandal 
october 2015 by asterisk2a
How Sportswear Brands Build Loyalty - YouTube
advertising and marketing led growth in this segment is short sighted, inflating the numbers bc >> LTV of organic growth customers > than acquired customers through advertising, also in advertising (without a high Net Promoter Score/Viral Co-efficient/Product/Market-fit) there is no multiple for each dollar spend on advertising/marketing). The best would be native advertising/content marketing EDUCATING the people about health, fitness, and the added value and value creation your product brings in this "Project Me" that millions of people start on January 1st, every time again, ... // social status - of being fit, healthy, eating organic, etc << disposable income and time! //
Fitbit  Brand  quantified  self  added  value  value  creation  Under  Armour  Nike  adidas  community  community  management  mission  communication  Start-Up  lesson  Start-Up  advice  Net  Promoter  Score  Product/Market  Fit  viral  coefficient  content  marketing  consumerist  consumerism  zombie  consumer  status  anxiety  social  status  socioeconomic  status  convenience  disposable  income 
may 2015 by asterisk2a

related tags

1%  24-hour  abuse  accountability  added  adidas  Adidas-Salomon  advertisement  advertising  advice  ambition  American  Anti-Doping  anxiety  Armour  Armstrong  aspirational  athlete  attention  Bach  Blatter  Brand  bribery  business  capitalism  Career  celebrity  civil  coefficient  Comeback  communication  community  conflict  consent  consumer  consumerism  consumerist  content  convenience  corporate  corruption  courage  creation  crony  CrossFit  culture  Cup  cycle  Daume  defamation  DFB  disposable  distraction  doctor  door  Dopamine  Doping  Doping-System  Dream  Ego  elite  Entertainment  ethic  ethics  FIFA  Fit  Fitbit  framing  freedom  Germany  Gesellschaft  governance  Greed  Hero  Hollywood  I.O.C.  IAAF  identification  identity  income  Industry  interest  investigative  IOC  ISL  Jacques  journalism  journalismus  Lance  lancearmstrong  lesson  libel  lululemon  Machtgehabe  Machtspiele  management  manipulation  manufactured  marketing  maximisation  Media  Meinungsfreiheit  message  Millennials  mission  national  Nationalism  Net  news  Nike  of  Olympics  patriotism  PED  personal  Play  Politicians  Politics  Positioning  power  PR  press  Pressefreiheit  Product/Market  profit  Promoter  psychology  quantified  Reebok  reframing  revolving  Rich  Rogge  scandal  Score  Selbstdarstellung  self  Sepp  Serotonin  shareholder  Sky  soccer  social  society  socioeconomic  sociology  span  spin  Sponsoring  sport  sports  Start-Up  state  status  storytelling  Street  Success  Super  Superman  symbol  Team  The  Thomas  transparency  UCI  UEFA  Under  USADA  value  values  viral  Volkswagen  VW  WADA  Wall  Wars  Wegwerfgesellschaft  Wertegesellschaft  West  Willi  World  You  Zivilcourage  zombie 

Copy this bookmark:



description:


tags: