asterisk2a + abgas-affäre   39

Volkswagen, Daimler, BMW unter Kartellverdacht: Einmal Schrottpresse - SPIEGEL ONLINE
das Wort der Industrie kein Verlass ist. [...] Problem für die Branche, von der in Deutschland fast jeder siebte Arbeitsplatz abhängt. //&! http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/volkswagen-audi-porsche-bmw-und-daimler-unter-kartellverdacht-a-1159052.html - Die deutsche Autoindustrie hat sich seit den Neunzigerjahren in geheimen Arbeitskreisen über die Technik, Kosten, Zulieferer und sogar über die Abgasreinigung ihrer Dieselfahrzeuge abgesprochen. Das belegt eine Art Selbstanzeige, die der VW-Konzern nach Informationen des SPIEGEL bei den Wettbewerbsbehörden eingereicht hat. Es könnte einer der größten Kartellfälle der deutschen Wirtschaftsgeschichte werden. &! http://www.politico.eu/article/daimler-volkswagen-bmw-porsche-audi-siemens-the-dishonest-germans/
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july 2017 by asterisk2a
Taxi drivers and business leaders call for diesel scrappage scheme | Environment | The Guardian
Air pollution causes 40,000 early deaths in the UK and costs the country £27.5bn a year, according to a government estimate. MPs have called it a public health emergency.

On Saturday the Guardian revealed that tens of thousands of children and young people at more than 800 nurseries, schools and colleges in London faced dangerous and illegal levels of toxic air, much of it caused by diesel cars.
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march 2017 by asterisk2a
VW reaches US deal in emissions scandal
Volkswagen will offer "substantial compensation" and car buy-back deals in the US as part of a settlement of the the diesel emissions scandal.
Abgas-Affäre  VW  Volkswagen  Consumer  Protection 
april 2016 by asterisk2a
We Underestimate Tesla
Today the Powerwall and Supercharger network support the sale of Tesla cars. Tomorrow, we may see them feeding electric cars beyond Tesla: BMWs, Toyotas, Ubers, Chevy Bolts and others. The same way Amazon has turned its fulfillment centers into a revenue generator, Tesla could turn the Powerwall and Supercharger into a profit center by selling access to other car companies.
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april 2016 by asterisk2a
Scientists: air pollution led to more than 5.5 million premature deaths in 2013 | Environment | The Guardian
“Air pollution is the fourth-highest risk factor for death globally and by far the leading environmental risk factor for disease,” said Michael Brauer, a researcher from the University of British Columbia. Brauer said air pollution contributed to heart disease, stroke, lung cancer, bronchitis, emphysema and acute infections. He and his colleagues compared the problem in Asia to the conditions under centuries of industrial revolution in the US and Europe: massive economic growth smothered by clouds of toxic matter in the air. [... COAL ...] “Even in the most clean scenario in 2030,” Ma said, China’s growing and ageing population will still suffer 990,000 to 1.3 million deaths a year.
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february 2016 by asterisk2a
Elektroauto: Sonderabgabe auf Sprit soll Kaufprämie finanzieren - SPIEGEL ONLINE
In den Regierungsstreit über eine Kaufprämie für Elektroautos mischt sich der Chef der Nationalen Plattform Elektromobilität ein. Henning Kagermann will den Bonus unbedingt - zulasten von allen anderen Autofahrern. //&! Ab 2021 dürfen Neuwagen in der EU nicht mehr als 4,1 Liter Benzin im Schnitt verbrauchen. Doch besonders die deutschen Hersteller tun sich laut einer Untersuchung mit den Vorgaben schwer. Schuld daran hat ein Trend, den sie jahrelang selbst befeuert haben. - bit.ly/1nT3mFF //&! LOBBYING EFFORTS STILL ON! - Ab 2017 werden die Abgaswerte von Dieselfahrzeugen unter Realbedingungen gemessen. Das EU-Parlament hat für einen entsprechenden Entwurf gestimmt. Gleichzeitig winkten die Abgeordneten Zugeständnisse an die Autohersteller durch. - bit.ly/1QiXxrA
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february 2016 by asterisk2a
Ford to cut jobs to save $200m in Europe - BBC News
US car giant Ford has announced plans to cut jobs and save $200m (£138m) a year in Europe. The carmaker said it was launching a voluntary redundancy programme and improving manufacturing efficiencies. It also said it would focus on its most profitable models, such as sports utility vehicles (SUVs). Ford Europe returned to profit for the first time in four years in 2015, as the parent group recorded record profits of $10.8bn. This represented a "good first step", said Ford Europe executive vice-president Jim Farley. //&! Volkswagen has said it will cut investment by €1bn ($1.1bn; £750m) a year as a result of the diesel emissions scandal. - bbc.in/1NGGQu0 //&! Ford hat bereits in den vergangenen Jahren die Kosten in Europa gesenkt. Insgesamt drei Werke wurden geschlossen, davon zwei in Großbritannien und eines in Belgien. Auch in Deutschland hatte sich der Konzern mit den Gewerkschaften auf Einsparungen geeinigt. - bit.ly/1KZpz9C
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february 2016 by asterisk2a
Grenzwerte für Dieselfahrzeuge: EU-Abgeordnete unter Druck - SPIEGEL ONLINE
Im Kampf um strengere Abgasgrenzwerte für Dieselfahrzeuge erhöht die Autolobby den Druck: Nach Informationen von SPIEGEL ONLINE werden EU-Umweltpolitiker unverhohlen aufgefordert, lasche Grenzwerte durchzuwinken.
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january 2016 by asterisk2a
Volkswagen-Abgasskandal: Kronzeuge belastet Führungskräfte - SPIEGEL ONLINE
Bislang hieß es stets, im VW-Abgasskandal sei nur eine kleine Gruppe für Manipulationen verantwortlich. Manager wiesen jede Schuld von sich. Ein Kronzeuge hat diese nun schwer belastet. Nahezu alle hätten von dem Schwindel gewusst.
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january 2016 by asterisk2a
Mercedes C-Klasse: DUH misst abweichende Abgaswerte - SPIEGEL ONLINE
Auf Opel und Renault folgt Daimler: Die Deutsche Umwelthilfe hat die Abgaswerte bei einer Mercedes C-Klasse gemessen - und dabei erneut Abweichungen zu den offiziellen Angaben festgestellt.
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december 2015 by asterisk2a
Hyundai poliert CO2-Flottenverbrauch mit Kia Soul EV-Export - SPIEGEL ONLINE
Ein Gramm kann laut Transport & Environment im schlimmsten Fall mit 70 Millionen Euro Strafe zu Buche schlagen. Davon bleibt Hyundai-Kia zunächst wohl verschont - dank der Norwegen-Mauschelei, aber auch, weil die EU-Behörden großzügig sind. Hersteller müssen die schmutzigsten Autos bisher noch nicht in die Kalkulation einbeziehen. [...] Während Politiker auf dem Pariser Klimagipfel die Erderwärmung in den Griff bekommen wollen, "scheinen die Autohersteller unfähig, verantwortungsvoll zu handeln. Stattdessen tricksen sie die Gesetze aus".
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november 2015 by asterisk2a
VW-Affäre ǀ Reguläre Regelabweichung — der Freitag
Reguläre Regelabweichung. VW-Affäre Auf Regelbrüche in der Wirtschaft folgen ausgiebige Skandaldebatten. Schuld wird personalisiert, Strukturprobleme werden ignoriert. Das greift zu kurz, ist aber bequem
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november 2015 by asterisk2a
BBC One - Panorama, The VW Emissions Scandal
London's Oxford Street most polluted street in Europe. // natal and childhood exposure >> damage (lung function) >> last a lifetime. // ultrafine particles have an unknown effect to health/lungs. get trapped in 'crater' of streets in the city and you the pedestrian on ground level is exposed most. // my impression, testing of emissions in lab with given scenario does not reflect everyday car use of public.
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november 2015 by asterisk2a
Global Capitalism: November 2015 Monthly Update - YouTube
min 25 - EU tax avoidance rule against Starbucks and Co.//&! min 42 - VW "advertisement == bullshit"
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november 2015 by asterisk2a
German state files criminal complaint after VW file disappears | Business | The Guardian
Staff report that documents on carmaker’s emissions scandal have vanished from chancellery of Lower Saxony
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october 2015 by asterisk2a
Volkswagen: Konzernchef Müller erklärt Kurs aus der Abgasaffäre - SPIEGEL ONLINE
Der neue VW-Chef Matthias Müller will die Krise nutzen, um den Autokonzern umzubauen. In Leipzig schwört er seine Top-Manager auf den neuen Kurs ein und stichelt gegen seinen Vorgänger.
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october 2015 by asterisk2a
Volkswagen announces £750m spending cuts to fund product revamp | Business | The Guardian
VW division head promises to focus on electric and hybrid vehicles and revamp diesel cars and vans following emissions scandal
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october 2015 by asterisk2a
VW-Skandal: Behörden nehmen weitere Software ins Visier - SPIEGEL ONLINE
Gibt es bei VW noch mehr Programme zur Manipulation von Abgaswerten? Die US-Umweltbehörde untersucht einem Bericht zufolge eine Software, die in neue Modelle eingebaut wurde. Den Hinweis darauf gab US-Chef Michael Horn selbst.
VW  Volkswagen  Abgas-Affäre 
october 2015 by asterisk2a
Volkswagen Congress Hearing: Emissions scandal - watch live - YouTube
VW USA subsidiary CEO Michael Horn. // 'VW the people's car.' 36:40 - I had no understanding what a defeat device is & that it could be installed to cheat emission tests. [<< Symptom of being a conglomerate! Corporate Culture & Values.] min 38:09 - Is hardware, software & even has to do something with the fuel tank. In some models (gen 2) its just software & a sensor. // 49:20 - framing of the answer with EPA (influenced?), cars on the road right now, even they are not passing emissions test, "are legal & safe to drive for the owners." // min 57 NOx, air pollution. 'compensation will be part of discussion'. 40 times than allowable limit. // 1:11:00 - according to him, @ the current state of investigations, this was out of the engine-drivetrain-engineering/software/emissions department within VW. Was not a corporate executive decision from the top. [My 2 cents: more likely decision was made within those departments due to pressure from top to make the test pass happen. << 1:51:00]
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october 2015 by asterisk2a
What the VW scandal means for diesel cars - Newsnight - YouTube
"we will find other manufactures that installed defeat devices." // lax regulation and regulators, conflict of interest (partially financed by car manufacturers) with European Regulator/Test Center. // EU manufacturers focused R&D on Diesel. Japan and USA focused their R&D on Hybird and Electic technology. Could be long-term bet gone horribly wrong for EU manufacturers, especially for VW. Costing (long-term) shareholders and jobs (local, german economy). This saga will not end in 2-3 years. This has long-term implications, future sale, future models, outdated technology ie range of hybrid and electric cars. Competitiveness undermined long-term on many vecotrs. //&! youtu.be/3Pgdl9gsGeQ &! youtu.be/7DIGh7lNUoE &! youtu.be/hOTKIZgppbs - Volkswagen Cheating Scandal: How It Was Exposed &!
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october 2015 by asterisk2a
The health implications of the diesel scandal - BBC News
[ http://www.spiegel.de/thema/abgasaffaere_bei_volkswagen/ ] The diesel scandal started as a worry for car owners. Yet, according to Prof Alistair Lewis, an air pollution expert at the University of York, "it is overwhelmingly a health story". The costs of not doing more to tackle air pollution can be measured in "thousands of deaths and billions of pounds, all passed on to the taxpayer", he says. "The real costs here are the ones the taxpayer picks up in terms of providing extra healthcare," he explains. "The only reason we measure NO2 (nitrogen dioxide) and particulates is because they are harmful to health." //&! youtu.be/HG8Kpfs4ZYs - Krank dank VW?
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october 2015 by asterisk2a
Audi: 2,1 Millionen Autos von Abgas-Affäre betroffen - SPIEGEL ONLINE
Der Skandal um manipulierte Abgaswerte weitet sich aus. Bei der Volkswagen-Tochter Audi sind ebenfalls Millionen Fahrzeuge fast aller Baureihen betroffen - allein in Deutschland 577.000.
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september 2015 by asterisk2a
Volkswagen's Scandal is Libor on Wheels - Bloomberg View
There's never just one cockroach. That's what we learned from the market-rigging scandals in recent years. Be it the London Interbank Offered Rates, currencies, metals, oil or… (you get the picture), it turned out that every bank and broker that touched every market benchmark left grubby fingerprints of fraud, collusion and deceit. So the revelation that Volkswagen cheated for years on tests measuring how much damage its diesel engines do to the environment raises a mammoth question: Who else did the same? //&! bv.ms/1KFQ16P - PR/spin doctor/marketing/reframing // Corporate Governance is always the topping on the Cake. It is never the Cake, nor part of the cake batter. Period. >> bv.ms/1LQdO4Y //&! Climate Politics and the Volkswagen Scandal - bv.ms/1QG2Y5f &! Volkswagen and the EPA's Dirty Little Secret - bv.ms/1KCDog5 // show change has to be bottom-up! Incremental Individual Personal Changes en mass! Same with Whole Food Plant Based Diet/Vegan.
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september 2015 by asterisk2a
VW: Das Auto? Der Betrug! Jakob Augstein zur Abgas-Affäre - SPIEGEL ONLINE
Nicht nur Banken betrügen, auch die Industrie. Das zeigt der VW-Skandal. Deutschland hält sich eher ans Recht als das Ausland? Ein Irrtum. Guter Kapitalismus, böser Kapitalismus? Gibt's nicht. Nur die Notwendigkeit des starken Staates. [...] Die Amoralität ist in der Idee der Firma an sich eingebaut. Menschen haben (vielleicht) Moral. Firmen nicht. Da liegt ein grundlegendes Missverständnis im modernen Kapitalismus. [...] In einem langen Artikel über Wirtschaftsethik hat der "Economist" einmal geschrieben: "Unternehmen, die lügen und betrügen, können nicht erwarten, lange im Geschäft zu sein, selbst wenn ihre Handlungen vom Gesetz gestattet sind." Wir wissen, dass das Gegenteil der Fall ist. Aber so streuen sich die Gralshüter der liberalen Wirtschaftsideologie selbst Sand in die Augen. [ The Corporation (2005) by Joel Bakan ] [...] Beschreibt das nicht perfekt das Wesen der großen Konzerne - je größer, desto besser? Und VW ist sehr groß. [ Amazon's monopsony ]
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september 2015 by asterisk2a

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