Social-Media-Postings: Wie viel Eigenwerbung ist gut für euch? | ❤ t3n
Wer auf Facebook und Co. immer nur über sich redet, wirkt schnell langweilig und egozentrisch. Zu viel Eigenwerbung verprellt Follower und Fans. Eine Ratio-Regel könnte helfen.
Facebook  Social_Media  posting_frequenz 
february 2018
Campaigning for change: can we learn from history? | Friends of the Earth
Friends of the Earth thinks we can learn from history: drawing on 9 case studies written by historians from the History & Policy network - and after discussing these with the historians and with campaigners from other NGOs - we’ve identified what we think the main lessons are.
Campaigning  uk  NGO  "Case  Study" 
december 2016
Ich habe nur gezeigt, dass es die Bombe gibt - Das Magazin
Der Psychologe Michal Kosinski hat eine Methode entwickelt, um Menschen anhand ihres Verhaltens auf Facebook minutiös zu analysieren. Und verhalf so Donald Trump mit zum Sieg.
trump  bigdata  targeting  Facebook  Advertising  psychologie  USA  2016  milieu 
december 2016
Image Cyborg
Download and save all images on a web page
Tools  Bilder  download 
august 2016
Small Screen, Big World - International Broadcasting Trust
In 2009 IBT published research on the quantity and nature of international news coverage by the main UK television and radio broadcasters. This report presents the results of a similar study conducted during a two week sample period in January 2016.
nachrichten  International  studie  uk 
june 2016
Heimwegtelefon begleitet durch den dunklen Park
Heimwegtelefon begleitet durch den dunklen Park
Mobile best_practise
App  Best_Practise  mobile  from iphone
april 2016
Flüchtlingspolitik: Alle wollen die Wurzelbehandlung | ZEIT ONLINE
Fluchtursachen bekämpfen? Darauf kann man sich immer einigen. Doch wie präzise und hilfreich kann eine Forderung sein, die von AfD bis zu den Grünen allen passt?
Entwicklungspolitik  Entwicklungszusammenarbeit  fluchtursachen  migration 
april 2016
Engaging Networks 2016 Community Conference
Sessions ranged from practical workshops on current software tools, innovation sessions highlighting new Engaging Networks features for 2016, including the new page builder for all action types and an overhaul of our automated email marketing functionality, learning sessions from industry experts and a wide range of fundraising and campaigning case studies from our clients.
Campaigning  Fundraising  online-fundraising  user-journey  Konferenz  Best_Practise 
april 2016
Pencil Project
Pencil is built for the purpose of providing a free and open-source GUI prototyping tool that people can easily install and use to create mockups in popular desktop platforms.
webdesign  flowchart  visualisierung  software  diagramm 
april 2016
BuzzFeed Tech Blog
Instead of focusing primarily on our website and apps, and using social networks as a way to send traffic to them, we were going to aggressively publish our content directly to platforms like YouTube, Facebook, and Snapchat. This meant that our daily, weekly, and monthly traffic reports tracking UVs and page views were obsolete.
buzzfeed  monitoring  evaluation  web 
february 2016
« earlier      
2007 2009 2010 abgeordnete activismslactivism advertising advocacy afrika agentur aggregator aktiv_werden aktivismus analyse app arabspring armut armutsbekämpfung artikel ausflug berlin best_practise bildbearbeitung bilder blog blog-action-day blogaggregator blogging bootcamp bots bundesregierung bundestagswahl campaigning celebrity change_org clicktivism collaboration community datajournalism datamining datenschutz debatte design diagramme dsga e-mail ecampaigning ecf10 engagement entwicklung entwicklungsfinanzierung entwicklungspolitik entwicklungszusammenarbeit europa evaluation evaluierung facebook favorit filetype:pdf film flickr flug fonts fotomosaik fotos foursquare freizeit freunde fundraising fussball g8-gipfel game gcap generator geotagging gesundheit google google_analytics google_fusion googlemaps googleplus grafik greenpeace handy hashtag heiligendamm hotel how-to icebucketchallenge ict4dev in_my_name infografik ingo instagram interaktiv internet interview iphone japan jugendliche kampagne_2.0 kampagnen kampagnenbeispiele kampagnenethik kampagnentheorie karte kommunikation konferenz kony2012 kunst linkliste links literatur lobbying location-based lustig mapping marketing mashup mdg media:document medien meinung messanger mindmap mis15 mobile mobilfunk mobilisierung monitoring multimedia musik myspace nachrichten networking newsletter ngo ngo-kampagne nonprofit one online online-fundraising onlineaktivismus opendata opensource organizing oxfam parteien pdf petition plugin politik portal post-delicious privacy privatsphaere prominente präsentation public_relations radio ranking recht reise rss seo seriousgames slideshare sms snapchat social_media social_network software spenden sport statistik storytelling strategie studie suchmaschine testing theme theorie theory_of_change tool toolkit tools transparenz trend tutorial twitter twitterwall uk umfrage unitednations unternehmen url urlaub usa usability user-journey valuesframes veranstaltung vergesstfb video vine viralesmarketing visualisierung wahl web web2.0 web20entwickungszusammenarbeit webdesign werbung whatsapp wiki wissen wordpress workshop wroclaw youtube zivilgesellschaft

Copy this bookmark:



description:


tags: