fwhamm + socbiz   226

8 Steps to Develop a Social Business Strategy | The Marketing Nut
Like many things in life and business, social business is a journey, not a destination. It’s as much about mindset as it is about tactics, technology and measurement. If you don’t take the time to plan so that you can set goals, objectives and obtain buy-in, your efforts at leveraging social technologies and new media may be far from worth your time.

Becoming a social business is not something that you can put a date on the calendar and state “this is the day we will be a social business.” Social business is a journey and the only guarantee is change.
Management  socbiz  Enterprise20  INJELEA-Lesenswertes 
may 2014 by fwhamm
Die 10 CIO Prioritäten für 2014 |silicon.de
Nur weil bestimmte Themen heiß gehandelt werden, heißt das noch lange nicht, dass sie auch für den CIO in den nächsten zwölf Monaten auf der Prioritätenliste ganz oben stehen. Experton-Analyst Luis Praxmarer schildert aus seiner Sicht, welche für CIOs und IT-Manager seiner Meinung nach angehen sollten.
innovation  CIO  digital-workplace  socbiz  Social-Business  cloud  INJELEA-Lesenswertes 
january 2014 by fwhamm
Was ist Social Business? | der wissensarbeiter
"Der Begriff Social Business ist gerade in aller Munde. Daneben existieren auch noch Begriffe wie Enterprise 2.0, Social Media, Web 2.0 usw. Eine sehr gute Definition aus der unten eingeblendeten Präsentation lautet:"
Social-Business  socbiz  INJELEA-Lesenswertes 
january 2014 by fwhamm
#e20s : Social Business Vs Social Status
Yet again, Enterprise 2.0 Summit 2013 has been a great opportunity to touch base with the #socbiz evangelists community and to get a clear idea of the status of the 21st century organization evolution.
Enterprise20  Social-Business  e20s  socbiz 
march 2013 by fwhamm
New Version of Cloud-Based Social Intranet Bitrix24 Provides Project Management
New Version of Cloud-Based Social Intranet Bitrix24 Provides Project Management
socbiz  e20  from twitter
march 2013 by fwhamm
INJELEA-Lesenswertes (10 März 2013) - INJELEA Blog
Schwerpunkt und bei INJELEA-Lesenswertes - INJELEA Blog inkl. Studien, Whitepaper
SocBiz  E20  from twitter
march 2013 by fwhamm
What We Talk About When We Talk About "Social" - Nilofer Merchant - Harvard Business Review
About an evolution of terms: "Enterprise 2.0, Social Media, Social Business, Social Innovation, Social Era — are they all the same, or are they quite different? Do you know?"
Enterprise20  Social-Business  social-media  4kl  INJELEA-Lesenswertes  socbiz  hbr  e20 
march 2013 by fwhamm
Kollaboration: Kapitalisierung des Wissens in den Köpfen Implizites Wissen erfolgreich managen im Enterprise 2.0
Extrem lesenswerte Studie (Download) zum Einsatz von Enterprise 2.0. Was unterscheidet den Unternehmenschampion vom Opportunisten? "Der Lehrstuhl für Innovationsmanagement und Entrepreneurship der Universität Potsdam hat in einer Kooperationsstudie mit experience network den Reifegrad von Konzernen hinsichtlich Einführung und Einsatz von Enterprise 2.0-Werkzeugen analysiert. Das Benchmarking gibt konkrete Hinweise auf die Erfolgsfaktoren für eine zielorientierte Vernetzung und kollaborative Arbeitskultur."
Enterprise20  Collaboration  Studie  Download  Social-Business  INJELEA-Lesenswertes  Knowledge-Management  socbiz  E20 
march 2013 by fwhamm
Influencer Series: The Four Keys to Successful Social Business Transformation
By integrating these four tenants, you will find that your business will grow, employees will be happier and more productive, and your customers will be delighted. At Enterasys we have achieved the following with this strategy: Grown year-over-year revenue for three straight years Added thousands of new customers Grown company headcount by 25% Service optimizations – achieved industry leading customer satisfaction (95%!) and loyalty IT optimizations – 75% fewer broadcast emails Introduced social innovation to the market (i.e. isaac) integrated with Salesforce Chatter that changes the way IT operates
social-business  Enterprise20  microblogging  CRM  socbiz 
march 2013 by fwhamm
Deutschland, das “Schland” der Ingenieure, muss ein Social Business werden – Ein Pamphlet mit 10 Thesen für 2013
Stefan Pfeiffer über Social Business und dessen Notwendigkeit auch für Mittelständler. Wer die Kunden von IBM kennt oder auf der Social Business JamCamp Bustour dabei war, weiß den Namen des Beispiels: Hansgrohe :-) "Dieser deutsche Mittelständler ist ein Beispiel par excellence für ein Social Business, das auf seine Innovationskraft angewiesen ist, die Expertise und Ideen seiner Mitarbeiter braucht, das geographisch verteilt arbeitet und das schneller und besser als seine Wettbewerber sein muss, um überleben zu können. Solche mittelständischen Unternehmen gibt es zu hauf in Deutschland."
Social-Business  Enterprise20  KMU  INJELEA-Lesenswertes  4kl  e20  socbiz 
february 2013 by fwhamm
Home Office, das Arbeiten und das Leben
Sehr schöner und IMHO "realistischer" Artikel über das Home Office von Lars Basche: "Ich arbeite nun seit August 2011 mindestens drei Wochen im Monat aus dem rheinischen Home Office und reise einmal im Monat nach München zum Sitz meiner Agentur. Ich kann möchte also nicht auf repräsentative Studien zurückgreifen, sondern eher meine eigenen Erfahrungen mit dem Home Office schildern, die doch überwiegend positiv sind."
Home-Office  Office  Digital-Workplace  Job  Workplace  Mobile-Office  INJELEA-Lesenswertes  HomeOffice  socbiz 
february 2013 by fwhamm
Kurzauswertung der Studie "E 2.0 Watch" zu Social-Software-Plattformen
Verbreitung & Rezeption E20 Software: Kurzauswertung der Studie “E 2.0 Watch”
e20  dach  ess  intranet  socbiz  from twitter
february 2013 by fwhamm
Social-Intranet-Anbieter Microsofts SharePoint und Yammer dominieren den Markt: PRREPORT.de
"Neue Zahlen zum jungen Markt der Social-Intranet-Anbieter: Die Dominanz des Microsoft-Produkts 'SharePoint' beim Aufbau sozialer Netzwerke für die interne Kommunikation und Projektsteuerung in Unternehmen bröckelt: In den Startlöchern stehen Plattformen wie Yammer, Salesforce und Jive, wie die neue Untersuchung "E 2.0 Watch" nahelegt."
Enterprise20  Social-Software  enterprise-social-software  Social-Business  Software  saas  4kl  INJELEA-Lesenswertes  e20  socbiz 
february 2013 by fwhamm
How Should CIOs Engineer the New Social Enterprise? | SYS-CON MEDIA
Social business practices and the wider development of social enterprise platforms and tools by major IT vendors from IBM but also Box, Cisco Systems, Citrix Online, Google, Microsoft, salesforce.com and Yammer are already having a major impact upon the way we work. We, the users, are driving these trends through our own preferences for using tools such as Twitter and Facebook in the mainstream outside of the workplace.
Enterprise20  Social-Business  CIO  SocBiz  E20 
february 2013 by fwhamm
Bein Anruf Bausparfuchs: 5 Fragen an Stefan Pfeiffer
Lesenswertes Interview mit @DigitalNaiv zu Social Business, Social Intranet, Veränderungen, Kaffee trinken im Unternehmen
Enterprise20  Social-Business  Interview  Social-Intranet  Internal-Relations  INJELEA-Lesenswertes  socialintranet  SocBiz  Office  E20 
january 2013 by fwhamm
(403) http://injelea-blog.de/2013/01/12/social-media-das-ende-von-e-mail/
Merci! RT Dem Artikel von kann ich nur beipflichten: "Social Media ist nicht das Ende von E-Mail"
e20  socialmedia  intranet  socbiz  from twitter
january 2013 by fwhamm
The road to social business transformation: 12 success factors
Intense article on Social Business and Enterprise 2.0 adoption and what you as CIO should be aware of. Bur not CIO only: all executives should read this!
Enterprise20  Social-Business  INJELEA-Lesenswertes  Organization  Corporate-Culture  e20  socbiz  culture 
january 2013 by fwhamm
is report
RT : IBM gibt bei Social Business Lösungen den Takt vor- auf is report
socbiz  from twitter
january 2013 by fwhamm
Wider die E-Mail Flut - Thomas Christinck | Thomas Christinck
RT : Wider die E-Mail Flut - Langfristig wird Social Software die E-Mail ersetzen. via | ...
socbiz  mi  from twitter
january 2013 by fwhamm
Social Media und BYOD treffen auf ERP: ERP meets Facebook - computerwoche.de
Die Arbeitswelt im Wandel, ERP-Systeme sind von ihrer Konzeption her meist Jahrzehnte alt, Menschen haben sich anders entwickelt: Sozialer, vernetzter. Starre Prozesse stören bei den heutigen Wissensarbeitern oft. "Die IT-Welt wandelt sich. Trends wie Consumerization und Social Networks treffen auf ERP und bilden eine explosive Mischung. Unternehmen müssen sich darauf einstellen und insgesamt großzügiger werden."
consumerization  BYOD  social-networking  information-technology  erp  INJELEA-Lesenswertes  socbiz 
january 2013 by fwhamm
Was ist Gamification? Wie funktioniert es, und was motiviert zur Teilnahme? «
Michael Ludwig Höfer gibt einen sehr guten Überblick zu Gamification:
1. Was ist Gamification grundsätzlich?

2. Game Mechanics: Nach welchen Mechanismen funktioniert Gamification?

3. Game Dynamics: Was treibt und motiviert Spieler? Welche Mechanik funktioniert bei wem warum?

4. Schlussfolgerung/Fazit: Welche Fragen an Gamification im Intranet ergeben sich daraus?
IFTTT  Pocket  gamification  socbiz  INJELEA-Lesenswertes 
december 2012 by fwhamm
Dave Gray » What is a connected company?
great telling about what a connected company vs. divided company.
Enterprise20  Organization  E20  INJELEA-Lesenswertes  Video  socbiz 
december 2012 by fwhamm
The social customer – confused of calcutta
J.P. Rangaswami abour what "social" really means for business. He references P. Drucker and Cluetrain Manifesto etc.
IFTTT  Pocket  Cluetrain  Marketing  INJELEA-Lesenswertes  Social-Business  Drucker  SocBiz  ROI 
november 2012 by fwhamm
Der Taumler • Vernetzte Firmen (von BlinkenTV) #E20 #SocBiz ...
Video: Vernetzte Firmen (von BlinkenTV) Oder doch eher: Vernetzte Menschen?
SocBiz  E20  from twitter
november 2012 by fwhamm
Elektrischer Reporter vom 07.11.2012 – BASF Connect als Firmen-Netzwerk im Visier | Schulzekopp.de
Elektrischer Reporter vom 07.11.2012 – BASF Connect als Firmen-Netzwerk im Visier | Schulzekopp.de
socbiz  e20  from twitter
november 2012 by fwhamm
Social Work oder Social Life
RT : Passend zum Blogpost eine Studie zu Work-Life-Balance: von 1997. ^kf
socbiz  from twitter
november 2012 by fwhamm
Work/Life Balance : Deep Blue at the University of Michigan
RT : Passend zum Blogpost eine Studie zu Work-Life-Balance: von 1997. ^kf
socbiz  from twitter
november 2012 by fwhamm
Social Business Murmeltiertag oder "Wann wacht das Management auf?”
RT : Post von : Social Business Murmeltiertag oder "Wann wacht das Management auf?” ^bg
socbiz  e20  from twitter
october 2012 by fwhamm
Dialog
Antwort von zu Journalistin-Frage "Warum meiden Vorstände den Dialog mit Bürgern?":
socbiz  e20  from twitter
october 2012 by fwhamm
Should social business strategy fall...
Should social business strategy fall under the purview of the CIO?
socbiz  from twitter
september 2012 by fwhamm
Enterprise 2.0 and social business :...
Enterprise 2.0 and social business : what’s next ? (Part 1 : the usages)
socbiz  e20  from twitter
september 2012 by fwhamm
Collaborative culture key to enterprise social media software adoption
Collaborative culture key to enterprise social media software adoption
socbiz  e20  from twitter
august 2012 by fwhamm
The differences between learning in an e-business and learning in a social business.
Working and learning in Stages 1-4 is based upon a Taylorist, industrial age mindset. Although the advent of e-technology in the late 1990s changed businesses into e-businesses, this was essentially about automating existing business thinking and practices. Similarly e-learning was also about automating traditional training practices. Although in the last decade we have seen the emergence of new technologies and trends, these have been merely “retrofitted” (and often “force-fitted”) into this old model of training, and essentially we have seen little more than “tinkering” with the model.

Stage 5, however, is quite different. Although a “social business” is powered by new social technologies, it is not the technology itself that makes the difference, it’s not about layering social approaches on the old industrial age thinking, but a fresh, new mindset and approach to working and learning. So whilst e-business is about automation, social business is about innovation.
Social-Business  Social-Media  Learning  Workplace  socbiz  collaboration 
august 2012 by fwhamm
Eight Ways to Prepare for Social...
Eight Ways to Prepare for Social Engagement At Scale
socbiz  from twitter
august 2012 by fwhamm
Did you want collaboration, cooperation...
good question: Did you want collaboration, cooperation or coordination with that marketing process?
socbiz  from twitter
august 2012 by fwhamm
Delivering Trust: Your Employees’ Roll...
Delivering Trust: Your Employees’ Roll in Social Business
socbiz  from twitter
august 2012 by fwhamm
9 Reasons Why Your Company Needs A Mobile Strategist - Forbes
RT : 9 Reasons Why Your Company Needs A Mobile (and Social Business) Strategist - ...
socbiz  mobile  from twitter
august 2012 by fwhamm
Social Media Gets Down to Business at Enterprise 2.0 | Big Fat Finance Blog
Social Media Gets Down to Business at business strategy first, then ? Wow, amazing *LOL*
socBiz  socialmedia  E20  from twitter
june 2012 by fwhamm
Social Enterprise 2.0 – die Unternehmensorganisation der Zukunft
Dirk Hellmuth: Solange es keine Maschine gibt, die Innovationen "produziert", bleiben Mitarbeiter die zentralen Erfolgsfaktoren in der heutigen Wissensgesellschaft. Studien wie die von Gallup belegen indes, dass 86 Prozent der Mitarbeiter keine emotionale Bindung zum Unternehmen und 23 Prozent bereits innerlich gekündigt haben. Unternehmen, die ihre Wettbewerbsfähigkeit erhalten wollen, sollten sich dieses Potenzial erschließen – mit Social Enterprise 2.0.
Enterprise20  Social-Business  Corporate-Culture  Management  Organization  SocBiz  E20 
june 2012 by fwhamm
eBook: Was zeichnet die Führungskraft der Zukunft aus?
eBook, Ergebnis einer Blogparade: Was zeichnet die Führungskraft der Zukunft aus?
socbiz  from twitter
june 2012 by fwhamm
« earlier      
per page:    204080120160

related tags

4kl  Adoption  B2B  banking  basf  bbc  bundeswehr  business  Bustour  byod  case-study  casestudy  cco  ceo  change  Change-Mangagement  ci  cio  citeevent  cloud  Cluetrain  cmgr  cmo  collaboration  comms  communication  communications  connections  consulting  consumerization  conversation  coordination  Corporate-Communications  corporate-culture  corporateculture  CRM  culture  dach  df12  digital-workplace  digitalwor  digitalworkplace  Download  Drucker  e20  e20s  e20summit  Email  Enterise20  enterprise-social-software  Enterprise20  erp  esn  ess  Executive-Level  extranet  finance  forbes  FSWine  gamification  glosse  governance  harvard-business-review  hbr  healthcare  Home-Office  HomeOffice  hr  hr20  htit  ibm  ibmimpact  ibmso  ibmsocialbiz  IFTTT  information-technology  INJELEA-Lesenswertes  innovation  internal-communications  internal-relations  internet  Interview  intranet  IT  jamcamp  jerks  Job  KMU  Knowledge-Management  leadership  Learning  ls12  lwc12  management  marketing  merriemonarch  mi  microblogging  minutes  mobile  Mobile-Office  msuspartner  networking  NewsGator  Office  Open-Innovation  OpenSocial  Organization  pharma  Pocket  pr  PR-Manager  presentation  Präsentation  public-relations  publicrelations  recruiting  Rheinmetall  roi  saas  SAP  silicon.de  slideshare  sm  smchi  socbiz  socent  social-business  Social-Enterprise  Social-Intranet  social-media  Social-Media-Guidelines  social-media-monitoring  social-networking  Social-Software  socialbusiness  socialfish  socialintranet  socialmedia  SocialSoftware  socialworkplace  socin  socmed  Software  strategy  Studie  study  sustainability  T-Systems  Technology  Telekom  Telekomm  Unisys  Unternehmenskultur  Veranstaltung  Video  Weinprobe20  WiWo  Workplace  workscommittee  XCML  yaa  yammer 

Copy this bookmark:



description:


tags: