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Facebook Pages Terms
The following terms, as well as our Data Use Policy and Statement of Rights and Responsibilities, apply to all Pages on Facebook. Additionally, all content on Pages must comply with our Community Standards.
Facebook  guidelines  policy  Facebook-Pages 
january 2013 by fwhamm
Social Media Sharing Policy - Richtlinien für mehr Rechtssicherheit beim Teilen auf Twitter, Facebook Google+ und Co - Vorschaubidl Urheberrecht Wettbewerbsrecht
Carsten Ulbricht nimmt die aktuelle Abmahnung (wg. Facebook-Thumbnails/Vorschaubildern) zu Anlass und veröffentlicht daher Richtlinien zum Teilen von Inhalten (ich würde aber von Guidelines und nicht von einer Policy sprechen:
"Da die Rechtslage durchaus komplex und von Gerichten auch noch nicht hinreichend bewertet worden ist, habe ich nachfolgend versucht, einige der wichtigsten Stolpersteine bzw. Praxishinweise zur Reduzierung rechtlicher Risiken in einer laienverständlichen Social Media Sharing Policy zusammenzufassen."
law  social-media  social-media-guidelines  policy  recht  INJELEA-Lesenswertes  4kl  Urheberrecht 
january 2013 by fwhamm
Feed The Monster - Part II — Prescient Digital Media - intranet consultant, intranet consulting, intranet planning and Internet planning.
"by Toby Ward — Of course, the “monster” in question is the intranet, whose insatiable appetite for content has led companies such as Cisco and Xerox (see Part I) to seek new sources among its own employees. These companies have discovered that empowered employees can become cyber-journalists and knowledge facilitators with the right motivation, culture, relationships and guidance."
intranet  governance  policy  content-management  Homepage  knowledge-management  collaboration  corporate-journalism  journalism  cisco  Incentives  corporate-culture  Xerox  toby-ward 
march 2011 by fwhamm
Community & Recht – Dos and Donts im Community Management Rechtsanwalt Nutzungsbedingungen
Carsten Ulbricht: "Neben dem grundsätzlichen "Set-Up" einer Community, welches aus rechtlicher Sicht wesentlich durch die (bereits im ersten Teil ausführlich vorgestellten) Nutzungsbedingungen und Datenschutzerklärung geprägt wird, stellen sich einige Rechtsfragen auch beim Betrieb jeder Netzgemeinschaft.

Immer stärker lässt sich (vor allem im professionellen Bereich) eine Tendenz erkennen, diesen „Betrieb“ über (mehr oder weniger) spezialisierte Community Manager zu betreuen und über diese auch steuernd einzugreifen. So scheint sich der „Community Manager“ derzeit als eigenes Berufsbild und damit auch neue Chance zu entwickeln."
law  e20  Enterprise20  Internetrecht  guidelines  policy 
october 2010 by fwhamm
Community & Recht – Gestaltung der Nutzungsbedingungen AGB Forenrecht Rechtsanwalt Social Network Plattform Internet
Carsten Ulbricht: "In einer zweiteiligen Beitragsreihe möchte ich die wesentlichen rechtlichen Implikationen darstellen. Während es im ersten Teil um die Gestaltung der Nutzungsbedingungen und die aus meiner Sicht unerlässlichen Regelungspunkte als vertragliche Grundlage gehen soll, werden im zweiten Teil "Dos and Donts im Community Management" die rechtlichen Fragen adressiert die gerade für die Community Manager in der Betreuung der jeweiligen Plattform und damit beim Alltagsgeschäft auftreten. Dabei wird auch auf die Vermeidung etwaiger Haftungsrisiken für den Community-Betreiber eingegangen werden. Die Ausführungen resultieren aus einigen Jahren der rechtlichen Beratung von diversen Online-Communities und haben sich in vielen Fällen als Best Practice bewährt. "
law  e20  Enterprise20  Internetrecht  guidelines  policy 
october 2010 by fwhamm
Andere Länder, bessere Sitten | The Silicon Valley Experiment
"Einige Länder neigen dazu, Regeln zu erlassen und dann sich um deren Umsetzung nicht zu kümmern oder die Umsetzung praxisorientiert zu überprüfen. Ein gutes Beispiel dafür ist Deutschland. Wer mit der Umsetzung von Behörden-Webseiten zu tun hatte, im Hinblick z.B. auf Barrierefreiheit, kennt das Problem.

Das andere Länder hier anders und pragmatischer agieren, kann sehr wohl als Vorbild dienen"
social-media  social-media-guidelines  Policy  New-Zealand 
august 2010 by fwhamm
UK Ministry of Defence | Online engagement guidelines
UK Ministry of Defense: "The aim of this guidance is to enable Service and MOD personnel to make full use of online presences while protecting their own, Service, and Departmental interests, and to enable Commanders and communicators to harness this to communicate Defence." (Link to PDF)
via @BendlerBlogger
armed-forces  guidelines  policy  social-media-guidelines  blogging-policy  defence  blogging 
january 2010 by fwhamm
Intel Social Media Guidelines
"These are the official guidelines for social media at Intel. If you're an Intel employee or contractor creating or contributing to blogs, wikis, social networks, virtual worlds, or any other kind of social media both on and off intel.com—these guidelines are for you. We expect all who participate in social media on behalf of Intel to be trained, to understand and to follow these guidelines. Failure to do so could put your future participation at risk. These guidelines will continually evolve as new technologies and social networking tools emerge—so check back once in awhile to make sure you're up to date."
public-relations  policy  social-media  social-media-guidelines  Intel 
december 2009 by fwhamm
Namics Weblog: Namics Professional Ethics Grundsätze
Jürg Stuker: "Seit meinem ersten Tag bei Namics vor rund 10 Jahren und bereits zuvor war es für mich klar, dass sich nicht alles (fast nichts?) in Anweisungen resp. in vorbestimmte Prozesse zwingen lässt. Illustrativ nutze ich dafür das Schachspiel: Die Regeln sind in 30 Minuten erklärt, die Beherrschung des Spiels dauert ein Leben lang... und das ich eben das spannende dran."
namics  guidelines  policy  corporate-identity  corporate-culture 
august 2009 by fwhamm
Corporate Social Media Policy: Top 10 Guidelines « PR-Squared
Todd Defren offers a Social Media Guideline / Policy (PDF) for your own use: "Copy & paste as you see fit, for your own company or clients: there may be some stuff that doesn’t fly within your own organization, but, this document is worth running up the flagpole with your company’s legal eagles, with the C-suite execs, etc."
social-media  social-media-guidelines  policy  public-relations  prsquared  PDF  download 
july 2009 by fwhamm
How Twitter impacts media and journalism: Five Fundamental Factors - Trends in the Living Networks
Ross Dawson: "One of the most interesting issues regarding Twitter is its impact on the media and journalism"

My thought at a glance: Twitter is News as perpetual beta

Ross Dawson's Fundamental Factors:
1. Twitter’s role in breaking news
2. The accuracy and verification of news on Twitter
3. The pressure for faster news and media
4. Editorial policies and reputation for accuracy
5. The symbiosis of mainstream media and Twitter
Twitter  journalism  News  mainstream-media  policy  video  interview  social-media 
june 2009 by fwhamm
10 Must-Haves for Your Social Media Policy
Sharlyn Lauby: "Whether you’re writing your social media policy from the get-go, or letting it develop organically in reaction to situations as they arise, here are 10 things you should definitely consider. These 10 tips will help you steer clear of pitfalls and allow you to focus on what’s important: engaging the customer"
social-media  policy  social-media-guidelines  public-relations 
june 2009 by fwhamm
More advance steps to a good intranet wiki/blog « Mark Morrell
I covered in my last post 5 simple steps to a good intranet wiki or blog using BT’s experience. We have NOT publicised our blog or wiki and have allowed it to grow organically concentrating on the quality rather than quantity of user generated content.
intranet  guidelines  policy  howto  bt  search 
may 2009 by fwhamm
Should Your Company Have a Social Media Policy?
Companies are realizing that people are talking about them whether they like it or not. As a result, they’re deciding whether they should consider having a social media presence, and hence, a policy. A social media policy outlines for employees the corpor
social-media  social-media-guidelines  human-resources  corporate-communications  policy  guidelines  twitter 
may 2009 by fwhamm
BLOG: How the 3Rs empower Telstra staff online - Social Media Guardrails, Online networking, Company policy - nowwearetalking
"Over the last five months, we have grappled with what sort of company policy should apply to the use of social media by Telstra staff. Hopefully the policy we have released today gets the balance right for a media comms company that should be actively en
word-of-mouth  Telstra  communications  conversation  policy  social-media  social-media-guidelines  blogging-policy 
april 2009 by fwhamm
frogpond » Live blogging the Enterprise 2.0 forum - part 1
"Some notes on the talks at the Enterprise 2.0 Forum. Kongressmedia put together a nice agenda and group of speakers."
e20forum  conference  changemanagement  policy  paradigm  Enterprise20 
september 2008 by fwhamm
Inside the CIA's Extreme Technology Makeover, Part 3 - CIO.com - Business Technology Leadership
n Part 3 of our inside look at the agency, we examine how CIO Al Tarasiuk got both high-level and low-level CIA employees to think about critical intelligence-sharing processes and showed that IT can be a valued partner.
CIA  information-technology  CIO  silos  strategy  policy  corporate-culture  web20 
august 2008 by fwhamm
Intranet Blog :: Banning Facebook
Toby is absolutely right. Still silly manager think banning the internet and every privat use of email, internet will do it. Where do they live? They want employees who obey and do nothing else. Not to far in future they will have ... no more employees!
facebook  policy  firewall  guidelines  survey  war-for-talents 
august 2008 by fwhamm
B.L. Ochman's weblog: Internet marketing strategy, social media trends, news and commentary.: Does Your Company Have a Social Media Participation Policy? IBM & Sun Do
If companies don’t trust their employees: Why did they hire them??? IMHO social media policies just should give employees a framework with recommodations
social-media  blogging-policy  policy  ibm  sun 
june 2008 by fwhamm
Intranet Benchmarking Forum: Governing the intranet inside and "outside" - Intranet Governance 2.0
At an IBF Member service review meeting this week, I listened to a discussion about whether it was "better or worse" to enable or prevent staff from using social software sites on the internet.
intranet-manager  intranet  governance  policy  web20 
january 2008 by fwhamm
Intranet 2.0: social media adoption — Prescient Digital Media - strategic eHealth, Internet and intranet consulting, planning and implementation.
No longer a nice-to-have for most, the new, emerging workforce expects their organization to match the pace of technology and deploy social media tools...time is up. Employees are not yet demanding Intranet 2.0, but they are expecting it.
intranet  intranet-2.0  facebook  studie  training  policy  kommunikation  marketing  Enterprise20  web20 
november 2007 by fwhamm
Intranet Governance – zwischen Wild West und Polizeistaat
Zwar bricht in der Regel nicht gleich die völlige Anarchie aus, wenn in einem Unternehmen keine Intranet Governance vorhanden ist, es müssen jedoch erhebliche Nachteile in Kauf genommen werden:
intranet  governance  policy  intranet-manager  unternehmenskultur 
august 2007 by fwhamm
IBM Blogroll | IBM blogging policy and guidelines
Below are the current and official "IBM Blogging Guidelines," which continue to evolve as new technologies and social networking tools become available.
blogging  guidelines  IBM  social-media  blogging-policy  policy  corporate-blogging 
june 2007 by fwhamm
PR Blogger: Wie groß ist die Siemens-Blogosphäre?
In einer Ausgabe der Computerwoche gab es vor kurzem einige neue Zahlen zur Entwicklung der internen Siemens-Blogs. Demnach gibt es derzeit im Konzern rund 400 Blogs, von denen rund 15 Prozent aktiv gepflegt werden.
intranet  blogging  policy 
april 2007 by fwhamm
Sun News - Sun Blogs
Many of us at Sun are doing work that could change the world. We need to do a better job of telling the world. As of now, you are encouraged to tell the world about your work, without asking permission first (but please do read and follow the advice in th
blogging  policy  sun 
march 2007 by fwhamm
IBM developerWorks : Blogs : chmod 777 web
IBM today is publishing an announcement on its Intranet site encouraging all 320,000+ employees world wide to consider engaging actively in the practice of "blogging"
blogging  corporate-blogging  policy  IBM 
march 2007 by fwhamm

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