fwhamm + internal-communications   29

Measuring internal communications: Don’t get drunk on cheap intranet statistics « Digital Workplace Group
When measuring internal communications on the intranet, you can’t rely on basic web statistics to demonstrate value. Don’t settle for the number of comments per article and get side-swiped by an underwhelmed executive.
internal-communications  Intranet 
july 2014 by fwhamm
The ROI of Your Office Espresso Machine
You're going to make mistakes when you're a first-time founder. It might be renting out office space that’s too big (or too small), spending too much on holiday parties or hiring a sales team when your product isn't ready to be seen by the masses. But the biggest mistake I've seen founders make is being less than generous when it comes to investing in people.
collaboration  corporate-culture  internal-communications  INJELEA-Lesenswertes 
july 2014 by fwhamm
Gibt es durch Enterprise 2.0 / Social Business wirklich mehr Dialog? | Enterprise 2.0
Social Business ermöglicht, dass es neue Dialog- und Kommunikationsmöglichkeiten gibt und sogar alle in einer Firma miteinander reden. Aus einer hierarchischen Kommunikation wird eine dialogische. Dies sind ein paar Einschätzungen, die man im Kontext von Enterprise 2.0 und Social Business immer wieder hört. Gibt es wirklich mehr Dialog? Dieser Frage will ich in diesem Beitrag nachgehen, der im Rahmen der Vorstellungsreihe der Ergebnisse meiner Dissertation steht.
internal-communications  interne-kommunikation  kommunikation  Enterprise20  collaboration  INJELEA-Lesenswertes 
january 2014 by fwhamm
How CEOs Can Engage Through Social Media -- A Conversation With Weber Shandwick CEO Andy Polansky On CEOs And Social Media - Forbes
Social media has rapidly evolved into an integral part of marketing and public relations strategy. Just as having a company website has become standard operating procedure over the past two decades, utilizing social media channels has now become an increasingly essential platform for companies to communicate their messages to the general public and other audiences. What about the CEOs of those companies? Is there a place for them on Facebook FB +1.44%, YouTube, LinkedIn LNKD -0.56% and Twitter, and is this helpful or harmful to their company and role as CEO?
social-media  CEO  Public-Relations  internal-communications  Twitter  Facebook  4kl  INJELEA-Lesenswertes 
august 2013 by fwhamm
The Failure of the Corporate Intranet | The Business Communication Revolution
But almost all suffer from the fundamental problem that the intranet is built around documents and processes, not around people. It is best perceived as a big electronic filing cabinet, and its success or failure depends how good the filing procedures are, how diligent people are at filing, and how easy it is to use the retrieval mechanisms.
Intranet  internal-communications 
august 2013 by fwhamm
Social Media in Unternehmen - Wie das Web 2.0 Machtstrukturen ändert - Karriere - sueddeutsche.de
Wikis, Blogs und Feeds lösen traditionelle Instrumente der Kommunikation in großen Unternehmen ab. Das verändert das Miteinander von Chefs und Angestellten - und sorgt mitunter für Unmut.
Collaboration  Intranet  Enterprise20  Social-Software  Social-Intranet  Internal-Communications  Corporate-Communications  Communications 
july 2012 by fwhamm
Ihr soziales Netzwerk für die interne Unternehmenskommunikation - immer-uptodate
SaaS und Inhouse:
Ihr soziales Netzwerk für die interne Unternehmenskommunikation
Kommunikativ und einfach wie Facebook - sicher, zuverlässig und gewinnbringend für die professionelle Nutzung.
Setzen Sie auf Sicherheit - Datenschutz, AGB und Server gemäß europäischem Rechtsraum
social-networks  Facebook  Social-Media  Intranet  Corporate-Communications  Communications  Internal-Communications 
april 2012 by fwhamm
Nimitz News - March 1, 2012
Dieses Schiff ist eine Stadt und gibt seine eigene Zeitung heraus. Die Mitarbeiterzeitschrift des Flugzeugträgers USS Nimitz: Weekly publication of the aircrarft carrier USS Nimitz (CVN 68)
Enjoy the latest edition of Nimitz News:
http://t.co/8AdjMPYV
Public-Relations  internal-relations  internal-communications  Mitarbeiter  corporate-publishing  navy  corporatepublishing  pr 
march 2012 by fwhamm
Mitarbeiter als Unternehmenssprecher? Es geht! | edRelations
Pepsi hat verstanden, dass Mitarbeiter große Multiplikatoren für die Öffentlichkeitsarbeit sind. Und dass "Social" nicht bedeuten kann, nur eine Guideline zum Download mit Gültigkeitsdatum irgendwo einzustellen. Ed: "Pepsi hat über Befragungen seiner Belegschaft herausgefunden, dass 65% von Freunden oder Bekannten auf das Unternehmen angesprochen werden. Diese Zahl sollte man sich mal auf der Zunge zergehen lassen."
internal-relations  Public-Relations  Social-Business  socbiz  internal-communications 
february 2012 by fwhamm
Social Business – 3 Ways Social Media Can go Beyond Marketing
1. Customer service
2. Internal communication and collaboration
3. Recruitment and employment retention
Social-Business  Intranet  Communications  internal-communications  recruiting  collaboration 
february 2012 by fwhamm
How the Talking Stick Rule Applies to Internal Communications
"To understand and to be understood. And what better mission for any internal communicator?"

Zuerst verstehen, dann verstanden werden. Der Köder muss dem Fisch und nicht dem Angler, die Kommunikation dem Mitarbeiter und nicht dem Chef schmecken.
internal-communications  Communications  intranet  public-relations  pr  communication 
december 2011 by fwhamm
Wie ein internes Twitter (nicht nur) die Projektkommunikation verbessert | Gründerszene
"Firmen nutzen Twitter als Verkaufskanal, für Werbung und PR oder zum Teilen von Wissen. Die Vorteile sind vielfältig, wie etwa Kundenbindung sowie eine einfache Vernetzung im Web. Doch inzwischen kommunizieren immer mehr Unternehmen nicht nur nach außen in Kurzform, sondern setzen Microblogs auch in der internen Kommunikation ein. Eine gute Idee?"
intranet  social-intranet  twitter  microblogging  social-media  internal-communications 
august 2011 by fwhamm
Kommentar zum ECM 2011 von Stephan Fink, PR-Agentur Fink & Fuchs | blog.FFPR.de
"Als ich im European Communication Monitor 2008 las, dass die wichtigste Aufgabe des nächsten Jahres „Linking Business Strategy and Communication“ sei, fragte ich mich „Was haben die PR-Pros bislang getan? Ziellos und ohne Bezug zum Geschäft ein wenig kommuniziert?”

Das scheint sich stark geändert zu haben. 90,8 Prozent konzentrieren sich auf die Unterstützung von Business-Zielen, und immerhin 70,8 Prozent geben an, sich auch (mit-)verantwortlich für die Formulierung der Unternehmensstrategie zu fühlen. Diese Entwicklung ist wohl dem zunehmenden Bedeutungszuwachs von Kommunikation und der fortschreitenden Professionalisierung der Branche geschuldet. So sind Kommunikationsmanager in den letzten Jahren deutlich näher an die Unternehmensleitung gerückt. Bei über 75 Prozent der befragten Unternehmen ist der Leiter der Unternehmenskommunikation im Vorstand oder berichtet direkt an den CEO."
corporate-communications  public-relations  strategie  studie  ROI  CSR  internal-communications  social-media  social-media-governance 
july 2011 by fwhamm
Creating a Social Intranet where Employees can Learn, Plan and Do
"Social media has generated a flurry of organizational buzzwords and catch phrases — collaboration, enterprise 2.0, knowledge share, cloud computing, community, online reputation, social CRM, crowd sourcing… and the list goes on and on. One of the phrases that you hear more and more frequently is actually one that has been around for quite some time: employee engagement."
intranet  enterprise20  intranet20  social-intranet  internal-communications  internal-relations  social-media  collaboration  community  roi 
march 2011 by fwhamm
Implementing Enterprise 2.0 at Océ, Part One: Business Drivers
"The recession was a crucial factor that helped propel E2.0 initiatives at Océ. As a result of the economy, Océ had a very small budget to improve communications within the company. They had to take big steps back to look at ways to improve innovation, collaboration, and knowledge sharing across the entire organization; not an easy task. The challenge was that Océ needed something very low-cost but also powerful (we will discuss what these tools were in upcoming posts). Although the primary focus of all of Océ’s efforts have been internal, there has also been an emerging initiative focusing on social media channels in general such as blogs, Twitter, and other social sites."
Enterprise20  corporate-communications  intranet  social-intranet  OCE  case-study  internal-communications 
july 2010 by fwhamm
Crowdsourcing colleagues in DELL’s Employeestorm | CSN Blog
"“Employee Storm is an innovative forum where the employees of Dell can communicate their suggestions and discuss and vote on major topics”"

"Good ideas are not rewarded in awards or salaries. Just the fact that people get direct feedback and recognition from colleagues is enough to get broad engagement."
Dell  intranet  employeestorm  innovation-management  crowdsourcing  internal-communications  community-management  management  salesforce 
october 2009 by fwhamm
How IBM took a page from Facebook | Article | Homepage articles
"Social networking on ‘Beehive’ improves employee communication, starting with custom profiles and photos of the grandkids"

Wondering if IBM would open Beehive to customers, partners, fans one day ...
ibm  facebook  social-media  internal-communications  social-networking  corporate-communications  employee-directory 
august 2009 by fwhamm
Review zum Intranet Summit 2009
Review zum Intranet Summit 2009 in Bad Homburg. Zwei Tage lang ging es konzentriert um "das" Intranet und viele Intranets in der Praxis. Der Praxisanteil war sogar extrem hoch. Neben den Vorträgen gab es viele Diskussionen zu zweit oder in kleinen Gruppen.
intranet  review  liveblogging  injelea  case-study  directory  internal-communications  portal  personalisation 
july 2009 by fwhamm
New Media Academic Summit 09: Jede Firma ist ein Medienunternehmen « Das Textdepot
Thomas Pleil berichtet von Edelmans New Media Academic Summit 09. Gut finde ich den Begriff "Public Engagement": PR geht dorthin, wo relevante Kommunikation stattfindet und mobilisiert dort.
edelman  nmas09  public-relations  social-media  social-media-guidelines  public-engagement  internal-communications  internal-relations  general-electric 
june 2009 by fwhamm
Namics Weblog: Aus interner wird externe Kommunikation
Su Franke, Namics, hat beim Berufsregister Schweizerische PR Gesellschaft über Web 2.0 in der PR-Arbeit gesprochen.
Namics  public-relations  PR2.0  internal-communications  social-media  PDF  presentation  web20 
june 2009 by fwhamm
Interne Kommunikation: Fehlende Glaubwürdigkeit - Harvard Businessmanager
Mitarbeiter bekommen nicht zu wenige, sondern zu viele Informationen. Sie sind überfordert von der Flut an E-Mails, Newslettern und Faxrundbriefen. Was die Leute wirklich interessiert, steht sowieso nicht darin.
interne-kommunikation  internal-communications  public-relations  intranet 
may 2009 by fwhamm
Globally local - locally global : Intranets & business impact
Jane McConnell: "I have uploaded the presentation in the long version that I had planned to give at the J.Boye Philadelphia 09 conference. I was unable to travel and delivered a shorter version remotely."
intranet  intranet-manager  presentation  slideshare  internal-communications  collaboration  employee-directory  instant-messaging  public-relations 
may 2009 by fwhamm
CEO blogs: What you should know
Ragan.com: "Fifteen years and hundreds of CEO blogs later there are lessons to be learned—lessons to help you"
blogging  public-relations  internal-communications  communications  best-practice  corporate-communications  interne-kommunikation  directory 
april 2009 by fwhamm
Using a wiki to implement a QMS
Fantastic documentation of how and why a wiki is a better way for quality management: "As we emailed back and forth word-processed drafts, edits, comments, discussions, agreements, disagreements, meeting minutes, etc., it quickly became apparent that the
case-study  Geometrica  collaboration  ISO-9001  quality-management  wiki  bugzilla  internal-communications  interne-kommunikation 
april 2009 by fwhamm
Employees must buy your message before your customers do | Article | Homepage articles
Some call it “inside-out branding.” Others refer to it as “internal marketing.” However the phrase is coined, companies that practice it prosper. In good and bad economic times.
branding  community-management  authenticity  passion  internal-communications  conversation 
april 2009 by fwhamm
konzeptionerblog: Gegen Kurzsichtigkeit in der internen Kommunikation
Klaus Schmidbauer über die Planlosigkeit und das Nicht-Vorhandensein von Konzepten in der internen Kommunikation. Dagegen hat er mit Ulrike Führmann ein Buch geschrieben.
corporate-communications  interne-kommunikation  konzept  kommunikationskonzept  mitarbeiter  internal-communications  briefing 
december 2008 by fwhamm

related tags

4kl  authenticity  best-practice  blogging  branding  briefing  bugzilla  case-study  CEO  collaboration  communication  communications  community  community-management  conversation  corporate-blogging  corporate-communications  corporate-culture  corporate-publishing  corporatepublishing  crowdsourcing  CSR  Dell  dialog  directory  edelman  employee-directory  employeestorm  enterprise20  Evangelist  facebook  general-electric  Geometrica  ibm  injelea  INJELEA-Lesenswertes  innovation-management  instant-messaging  internal-communications  internal-relations  interne-kommunikation  interview  intranet  intranet-manager  intranet20  ISO-9001  kommunikation  kommunikationskonzept  konzept  liveblogging  management  microblogging  mitarbeiter  Mitarbeiter2.0  namics  navy  nmas09  OCE  passion  PDF  personalisation  portal  pr  PR2.0  presentation  public-engagement  public-relations  quality-management  recruiting  review  roi  salesforce  slideshare  socbiz  Social-Business  social-intranet  social-media  social-media-governance  social-media-guidelines  social-networking  social-networks  Social-Software  strategie  studie  twitter  web20  wiki 

Copy this bookmark:



description:


tags: