fwhamm + case-study   159

American Express GBT implements Jive to democratise enterprise collaboration – diginomica
American Express Global Business Travel (GBT) was, until recently, one of the largest business units operating within American Express. It, like its parent company, operated a top-down approach to communication, collaboration was very traditional, operating within hierarchical enterprise structures.
Pocket  case-study  collaboration  communication  injelea-lesenswertes  intranet  unternehmenskommunikation 
march 2016 by fwhamm
Zweites Projekt: Die Social-Intranet-Erfahrungen der Otto Group - CIO.de
Enterprise Social Networking verspricht viel, doch Mitarbeiter ignorieren die Tools meist. Eine ähnliche Erfahrung machte die Otto Group und konzipierte nun ihr Intranet völlig neu.
collaboration  Intranet  case-study  social-intranet 
october 2014 by fwhamm
Fallstudie: Erfolgsfaktoren bei der Einführung eines Enterprise Social Networks (ESN) | Streifzüge
Das ESN in deren Firma wurde 2012 eingeführt, und beide Bekannte betrachten die Einführung als Erfolg. Für mich war das natürlich ganz spannend, da ich lernen wollte was da richtig gemacht wurde.

Dieser Artikel ist eine strukturierte Zusammenfassung der Angaben der beiden, was aus deren Sicht zum Erfolg der Einführung beigetragen hat. Aus Gründen der Anonymität mag ich hier weder die Firma selbst, noch die Branche nennen.
case-study  Enterprise20  Intranet  ESN  collaboration  INJELEA-Lesenswertes 
may 2014 by fwhamm
Kundeninterview: Der Weg zum Social Intranet der Detecon
2013 hat netmedia das Team der Detecon mit verschiedenen Maßnahmen auf dem Weg zum "Integrated Social Workplace" begleitet. Am Rande der CeBIT 2014 habe ich mit Michael Schomisch von Detecon über ihr Projekt mit allen Höhen und Tiefen gesprochen.
case-study  Intranet  social-intranet  collaboration  INJELEA-Lesenswertes 
march 2014 by fwhamm
Digitale Transformation beim SWR
„Wenn sich die Welt um uns herum massiv wandelt, dann können auch wir nicht so bleiben, wie wir immer waren“, so die Erkenntnis von Philipp Kurz aus der Strategischen Unternehmensentwicklung des Südwestdeutschen Rundfunks, der zweitgrößten Rundfunkanstalt der ARD.
Social-Business  Enterprise20  case-study 
march 2014 by fwhamm
The growth of an enterprise social network at BASF | simply communicate
"An industrial company with approximately 110,000 employees and an almost 150-year history hardly sounds like a social media pioneer – yet many BASF characteristics are a strong fit for Web 2.0. These include employees who embrace innovative technologies to the existence of large Verbund sites whose individual production plants are interlinked through a complex network.

BASF started work on a corporate online business platform as early as 2008. Five years later, over 35,000 employees are using connect.BASF to build up their internal network, share knowledge and collaborate more efficiently across units.

For an online business network to create true value for an organization, there are multiple steps that need to be taken. This was our road to a successful enterprise social network:"
ESN  enterprise-social-software  Social-Business  Case-Study  Enterprise20  Connections  ibm  BASF  collaboration 
january 2014 by fwhamm
Berufsbild Social Media Manager: Jan Eggers - social media karriere
Die öffentlichen Medien haben bekanntermaßen einen Heimvorteil, wenn es um die Entwicklung, Verarbeitung und Verbreitung von Content geht. Gerade deshalb dachten wir es wäre spannend für Euch zu erfahren, welche Aufgaben einem Social Media Manager eines Radiosenders täglich zufallen und wie sich das Thema Social Media an seinem Arbeitsplatz nach und nach entwickelt hat. Jan Eggers vom Hessischen Rundfunk stand uns dazu wacker Rede und Antwort
social-media  Social-media-manager  Interview  radio  case-study 
january 2014 by fwhamm
Carrera Online: Porsche digitalisiert die Unternehmenskultur - CIO.de
"Nachrichten-, Wissens- und Kollaborationsportal - all das soll"Carrera Online" sein. Über die neue Intranet-Plattform von Porsche können die Mitarbeiter des Stuttgarter Sportwagenherstellers nicht nur Informationen abrufen, sondern sich in Social-Web-Manier miteinander vernetzen und selbst aktiv werden - etwa in Form von Kommentaren oder Blog-Beiträgen."
collaboration  case-study  Enterprise20  INJELEA-Lesenswertes  Project-Management  social-intranet 
january 2014 by fwhamm
Don't let your organization's culture stifle enterprise social media - TechRepublic
Silos and hierarchies represent power over information -- power that's best relinquished with measure and wisdom. Discover how this relates to enterprise social media.
Enterprise20  Social-Software  enterprise-social-software  Connections  IBM  case-study 
september 2013 by fwhamm
Six reasons to use Yammer for IT project management - TechRepublic
Project managers can use the Yammer social network to expedite decision making, open new collaboration channels, and much more.
collaboration  Yammer  microblogging  ess  Social-Software  case-study  projectmanagement 
august 2013 by fwhamm
Who’s using what for internal social media?
Great list of solutions/products and companies using them. Including case studies: "It’s a question I get asked constantly – who’s doing what, who’s using Chatter/Yammer and what can I learn from them? Where can I find examples, articles and case studies of enterprise social networks and how organisations are using them?"
Enterprise20  social-business  case-study  software  intranet  social-intranet  INJELEA-lesenswertes  4kl 
july 2013 by fwhamm
Alexander Stockers Weblog zu Web 2.0 für Unternehmen: Alles Enterprise 2.0
Neben den bekannten und von mir immer wieder gerne referenzierten Fallstudien Siemens BT und Pentos möchte ich diesmal im Blog speziell auf die Enterprise 2.0 Initiative bei der Robert Bosch GmbH hinweisen. Das Projekt wurde auch für die EFQM Good Practice Competition 2013 – New Ways of Working eingereicht und konnte dort auch überzeugen.
Enterprise20  case-study  presentation  Bosch 
july 2013 by fwhamm
Rentokil Initial's Google Sites intranet | Chieftech's Blog
Rentokil Initial (RI) is a 110-year old company, which now employs over 60,000 employees in over 60 countries across Europe, North America, Asia Pacific and Africa. They were a early adopter of Google Apps and also use other hosted solutions in its business, such as Workday SaaS for HR, ServiceNow cloud-based services for automating IT operations, SAP’s Ariba for procurement and Cornerstone OnDemand for global online learning (sources: diginomica.com, HR Magazine (UK)).
Intranet  google  case-study 
july 2013 by fwhamm
Best Intranet at MEC - ThoughtFarmer is social & engaging | Case Study
An organization’s culture – the values it projects, the passions and beliefs its members share – may evolve organically, but at some point it becomes a crucial asset, an essential part of the brand.

Mountain Equipment Co-op (MEC), the venerable Vancouver-based retail co-op that started selling climbing gear in 1971 and now purveys outdoor equipment of all kinds, knows this perhaps better than most.
ThoughtFarmer  Intranet  screenshot  case-study 
june 2013 by fwhamm
Creating a new staff intranet at University of Sydney - Step Two Designs
The project to deliver Sydney University’s first staff intranet was a daunting one, potentially requiring huge amounts of content to be reworked, restructured and migrated. The key to success was a targeted project plan, a disciplined approach, and excellent stakeholder engagement.
Intranet  screenshot  case-study  content-management 
june 2013 by fwhamm
Microsoft Case Study: Microsoft SharePoint Server 2013 - Karl-Franzens-Universität Graz
Dass der Umstieg auf SharePoint 2013 kein normales Upgrade, sondern eine Weichenstellung der besonderen Art bedeutet, war den Projektverantwortlichen von Anfang an klar. Denn es war das erklärte Ziel, ein Intranet zu schaffen, das durch die intelligente Mischung aus Workflow- und Strukturverbesserungen, intuitiver Informationsbereitstellung und sozialen Interaktionsangeboten einen Maßstab für eine neue Kultur der Zusammenarbeit setzt.
Sharepoint  Intranet  collaboration  social-networks  case-study 
may 2013 by fwhamm
TD Bank Gets Social, Cashes In on IT-Business Teamwork CIO.com
Five years ago, TD Bank Group recognized that social media was on the brink of becoming big. "We knew social would be creeping into the workforce and we wanted to be ahead of it," says Wendy Arnott, vice president of social media and digital communication. The question was how to go about it.

"Our leaders have always been interested in hearing employee opinions," Arnott says. "Every time they met with employees face-to-face, they said how much more connected they felt, and how many great ideas there were. We asked ourselves, 'How do we amplify that?'"
Banking  HR  Collaboration  Intranet  Case-Study  Fallstudie  Social-Intranet 
july 2012 by fwhamm
Tetra Pak: Using the intranet to drive productivity and efficiency: case study - Customer Carewords
Tetra Pak has taken the concepts of top task management for an intranet further than any other organization I have worked with. I asked their e-Communications Director, Gabriel Olsson, why this might be. "We are both the sons of farmers," was his reply. The point he was making was that, as a farmer's son I should understand that task management is like farming. Perhaps because farmers know about the need to save time on tasks, and have been doing so longer than many industries. It is about getting the basics right and being willing to do the boring but necessary stuff (like content review) on an ongoing basis. Rolling your sleeves up, focusing on what is important to your employees, not just what is cool and fun for the web team.
Intranet  Intranet-Management  Strategy  Information-Management  Navigation  Usability  Search  Case-Study  Fallstudie 
july 2012 by fwhamm
Social business in Germany
As I continue my tour of social media hotspots around the world, it’s become pretty clear that the rise of medium has become a true global phenomenon, deeply affecting the developing and developed world both. Although the pattern and timing of adoption has been unique in each region, there is virtually without exception — except in the very poorest and/or most totalitarian countries — a strong and sustained uptake of social media in nearly every aspect of consumer life, from microblogging and photo sharing to user-generated video and social networking. (Dion Hinchcliffe)
Social-Business  Enterprise20  BASF  Case-Study  socBiz  e20 
june 2012 by fwhamm
Social Enterprise und Social Business: Mehr soziale Vernetzung wagen - computerwoche.de
Unternehmensinterne Social-Media-Plattformen bringen Teamarbeit und Wissens-Management auf ein neues Niveau. Die allgegenwärtige E-Mail-Kommunikation wird teilweise abgelöst. Vier Beispiele zeigen die Entwicklung.
Social-Enterprise  Social-Media  Social-Business  Telekomm  Rheinmetall  Case-Study  Telekom  SocBiz  SocEnt 
may 2012 by fwhamm
Southwest offers employees many avenues to sound off
Southwest offers its employees plenty of avenues for expression, Katie Coldwell, the airline’s communications director said during a live tour of the company’s intranet. For instance, each employee has the opportunity to fill out a lengthy profile for an internal director. About 20 percent of employees—keeping in mind that many of Southwest’s employees travel every day—have filled out their profiles, she said.
Case-Study  Social-Media  Southwest  Social-Business  from twitter
april 2012 by fwhamm
Wissen schlägt Macht
Eigenverantwortung, Kreativität und Wissensmanagement werden in vielen Unternehmen beschworen - häufig genug, ohne dass dies Folgen hätte. Seit der IT-Händler Synaxon in der internen Kommunikation konsequent auf Social Media setzt, ist die Ermunterung zur Rebellion Teil der Geschäftsstrategie - mit überraschend großem Erfolg. Porträt einer Firma, in der das Managen von Komplexität alltäglich geworden ist.
Enterprise20  Synaxon  Office  Case-Study 
april 2012 by fwhamm
"Ein bisschen BYOD": Deutscher Mittelstand und das private Tablet | silicon.de
"Wie geht der deutsche Mittelstand damit um, wenn Mitarbeiter ihre eigenen Tablets oder Smartphones im Unternehmen nutzen wollen? Zwei Erfahrungsberichte gab es von Apollo Optik und Vorwerk in München."
BYOD  tablet  case-study  Office 
february 2012 by fwhamm
NASA - Why Wikis at NASA?
"The NASA workforce is hungry for ways to improve collaboration. Wikis can help—and are helping—to do that. These powerful tools exist at every NASA center and across many levels of organizations, from wikis running on a temporary server for a team of five to others for the benefit of an entire field center."
NASA  Wiki  case-study  JPL  Goddard-Space-Flight-Center 
november 2011 by fwhamm
Social Media bald so selbstverständlich wie Telefonat oder Email – Charles Schmidt von der Krones AG im Interview « SocialNetworkStrategien / Social Networks, Crowdsourcing, Communityaufbau, Social Media Marketing - von Matias Roskos
Sehr gutes und verständliches Interview zu Social Media (Social Business?) eines B2B-Unternehmenns: "Die Krones AG gilt als Vorreiter in Sachen Social Media Einsatz hier in Deutschland. Da das Unternehmen ausschließlich im B2B-Umfeld agiert aus meiner Sicht ein doppelt spannender Case."
case-study  Krones  Charles-Schmidt  Interview  B2B  recruiting  social-business  unternehmenskommunikation  public-relations  xing  strategie  roi 
november 2011 by fwhamm
Increase Your Company's Productivity With Social Media - Jeanne C. Meister - Harvard Business Review
"Unisys, the 138-year old tech firm, has quickly made "going social" part of its culture. Here's how they did it, and how they're using social media tools to become more agile, to share knowledge, and to increase the speed of innovation."
social-media  social-business  socbiz  Unisys  governance  Adoption  strategy  communications  case-study 
september 2011 by fwhamm
Alexander Stockers Weblog zu Web 2.0 und Unternehmen: Wissensmanagement bei Siemens, Building Technologies Division
Johannes Müller, Senior Manager Wissensmanagement, hielt am 21.09.2011 im Rahmen der Konferenz Professional Learning Europe einen Vortrag zu Wissensaustausch bei Siemens, Building Technologies Divison. Im Vortrag referiert Johannes über die Wissensmanagement-Plattform References@BT mit Fokus auf den internen Microblogging Dienst. Dabei zeigt er auch auf, wie der Nutzen bei Siemens gemessen wird.
Siemens  knowledge-management  microblogging  Presentation  Enterprise20  intranet  case-study  social-intranet  collaboration 
september 2011 by fwhamm
How IBMers Use Social Media to Get Things Done — 4 Examples - SocialTimes.com
The general consensus on social is that companies with social cultures are more successful engaging and marketing using social media. IBM has been “walking the social media walk” for four decades, a formidable task for a company that currently has a globally dispersed team of 400,000.
IBM  Social-Media  Social-Business  Connections  enterprise-social-software  Collaboration  case-study  Stefan-Pfeiffer  Ed-Linde 
september 2011 by fwhamm
Microblogging at Capgemini | Management Innovation eXchange
"A few years ago we launched a “microblogging” system called Yammer at Capgemini. Yammer is a private and secure enterprise social network that allows colleagues to hold conversations, read posts and actively collaborate with co-workers in real-time. It is contributing to the collective consciousness of the 25,000 people who subscribe to it, a consciousness that is continually shifting and updating, as those people constantly learn and share new experiences."
microblogging  community-management  Yammer  Capgemini  case-study  example  intranet  intranet20 
august 2011 by fwhamm
IBM consolidates social media for employees » Intranet Blog
“At the end of the day, it’s not about the product, it’s about adoption, social computing guidelines, and how people use it for work"
intranet  intranet20  social-intranet  Lotus-Connections  IBM  case-study 
july 2011 by fwhamm
The fabulous case study of Queensland Police on Facebook | Trends in the Living Networks
Ross Dawson: "We have just heard about how Queensland Police used Facebook and Twitter for disaster communication during the extensive flooding in January. It may now seem obvious that these are the best communication channels for the purpose, but it required foresight and courage to engage in a way that allowed them do that when needed."
public-relations  case-study  facebook  twitter 
july 2011 by fwhamm
An SMT Interview with Ethan McCarty, Senior Manager, Digital and Social Strategy, IBM | Social Media Today
Rick Liebling: I recently had the opportunity to speak with Ethan McCarty, Senior Manager, Digital and Social Strategy at IBM about Social Business and what the technology giant was doing in this area. The result was a wide-ranging and spirited conversation that gave me a new perspective and greater clarity on the notion of Social Business. Specifically we spoke about IBM’s Social Business @ IBM and Expertise Locator programs and how those programs are changing the way IBM thinks about Social Media both internally and externally.
IBM  interview  Social-media  case-study  strategy 
july 2011 by fwhamm
Gelerntes von der Social Media Konferenz
Su Franke berichtet über die Konferenz. Gute und viele Links zu Präsis, Beispielen.
social-media  veranstaltung  konferenz  case-study 
april 2011 by fwhamm
Yammer: lessons I learned « KM on a dollar a day
"I frequently get queries from people asking me about our use of and experiences with Yammer. In the spirit of knowledge sharing, I’m going to put some of my observations here in a blog post. My comments are from the point of view of someone working in an aid organization – but much of this would apply more generally."
social-media  microblogging  blogging  Yammer  case-study 
march 2011 by fwhamm
How a Corporate Change Spurred the Need for 'The Wiki' - Technology Review
"A publishing company finds that social software cuts down on the duplication of work."
Jive  Social-Software  enterprise-software  enterprise20  case-study 
march 2011 by fwhamm
Case Study: US Navy in Hawaii Uses Social Media During #hitsunami | Bare Feet Blog
Nach der Erdbebenkatastrophe am 11.03.11 in Japan bedrohte eine Tsunamikatastrophe den Pazifik und insbesondere die Heimatbasis der US-Pazifikflotte. Die Pazifikflotte nutzte intensiv Social Media nicht nur für die Verbreitung von Informationen sondern auch für Gespräche mit Betroffenen (z.B. Familienangehörige der Streitkräfte) und holte für Auskünfte auch Informationen von anderen Stellen ein.

i"Adm. Patrick Walsh, U.S. Pacific Fleet’s commander, emphasized early on in the crisis that our efforts via social media were critical in communicating with our wider Navy family. While we in public affairs realize this instinctively, we are fortunate to have senior leadership that embraces the use of social media as a key means of communicating with our various audiences."
social-media  public-relations  US-Navy  case-study  pacific-fleet  Facebook  Twitter  NOAA  hitsunami  Tsunami  crisis-management  krisenkommunikation  Pearl-Harbor 
march 2011 by fwhamm
Social Tools for Businesses - Technology Review
"In a business world where people meet face to face less often, social software can foster collaboration."
collaboration  Social-Software  enterprise-social-software  enterprise20  IBM  Connections  BASF  networking  case-study 
march 2011 by fwhamm
Socialtext: Customers: Case Studies: Meredith Publishing
"Meredith Corporation runs some of the most recognizable, storied magazine brands in America, serving nearly 75 million women. It counts 23 subscription based publications in its portfolio, including Better Homes and Gardens, Ladies' Home Journal, Family Circle, Fitness, and American Baby."
socialtext  case-study  intranet  collaboration  enterprise-software  microblogging 
march 2011 by fwhamm
Southwest Airlines Social Media Strategy – Lessons for All Organizations | Social Media Today
Mike Brown: "there were many beneficial insights and lessons only a brand experienced in social media can provide. The great thing was Laurel’s social media lessons apply to smaller organizations as well:"
social-media  case-study  public-relations  Southwest-Airlines  howto  strategy  social-media-strategy 
march 2011 by fwhamm
Enterprise Collaboration: Moving from Need-to-Know to Need-to-Share
"Enterprise collaboration is about tapping the latent knowledge and information of the enterprise to connect people, processes and content. In the Web 2.0 world, you may recognize this as “Crowdsourcing”. In the Enterprise 2.0 world, this is the heart of enterprise collaboration."
enterprise20  collaboration  email  case-study  scenario  intranet  RSS  instant-messaging  silos 
march 2011 by fwhamm
What can pharma do to keep ahead in social media? | pharmaphorum
Judith von Gordon is Head of Media + PR worldwide at the Boehringer Ingelheim Headquarter in Ingelheim,Germany: "Boehringer Ingelheim belongs to the top 15 pharmaecutical companies. We are privately owned. We have our Headquarter in Germany and yes, we are driven by our Research & Development spirit. In 2008 we, the Communications people, decided it was the right point in time to start with social media."
social-media  Boehringer-Ingelheim  boehringer  social-media-monitoring  public-relations  facebook  twitter  youtube  pharma  case-study 
march 2011 by fwhamm
Social Media - Trends Online Kommunikation 2011 Quadriga
Präsentation von Stephan Fink auf der Tagung Onlinekommunikation der Quadriga Hochschule am 24.02.2011
social-media  case-study  presentation  directory  public-relations  strategie  guidelines 
march 2011 by fwhamm
iMedia Lounge Basis für Social Media Newsroom der Siemens-Electrogeräte GmbH | myON-ID Blog
"Im Idealfall sollte er vielfältige Social Media-Inhalte wie Twitter-Nachrichten, Facebook-Posts, Flickr-Bilder, Youtube-Videos und auch traditionelle Pressemeldungen unter einem Dach aggregieren und in einem Corporate Design direkt auf der Unternehmenswebsite zur Verfügung stellen. Für die Siemens-Electrogeräte GmbH haben wir einen solchen Social Media Newsroom realisiert"
social-media  public-relations  newsroom  case-study  Siemens 
february 2011 by fwhamm
Social Media, a case study. « WeHeartHawaii [lightbulbs]
"Here are the step-by-step action items that I had set in place for them to follow through with. Feel free to give me any feedback. I always tell my clients that although I work in the marketing, advertising and social media marketing field, I am no expert. I am always learning new things everyday to build on my existing experience."
social-media  case-study  hawaii  oahu  marketing  howto 
february 2011 by fwhamm
Notes and Insights of a Large, Intense and Strategic Intranet Project: HSBC Brazil Case Study
"# NOTES AND INSIGHTS OF A LARGE, INTENSE AND STRATEGIC PROJECT: HSBC BRAZIL INTRANET JULIANA MARQUES PAULO FLORIANO BRAZIL
# FOUR MAIN CHALLENGES How to sell a major project like this to a large organization like HSBC which has a lot 1 of others concerns 2 How to engage the organization into the project 3 How to ensure that you are delivering a project that you are proud of 4 How to ensure intranet utilization and its sustainability through time
# SOME NUMBERS OF THE PROJECT 2 year project 25 templates were developed 35 departments were involved 50 people worked directly in the project 3 500 people were involved in the project in some way 5 700 forms were organized 23 000 content sheets were analyzed and re written 60 000 was the number of sheets before the re writing
# WHAT WE ACCOMPLISHED   Brazilian intranet is the 5th more acessed intranet of HSBC there are 106 others   90 considered the intranet the best vehicle for getting information about the company   96 of employees access the intranet daily   94 in user satisfaction   The intranet s redesign project was awarded with an internal prize Ouro da Casa   Best 10 Intranets NN Group Intranet Design Annual "
intranet  case-study  HSBC  Brazil  strategy  management  screenshots  ProjectManagement 
november 2010 by fwhamm
Fink & Fuchs Public Relations AG: Social Media bei Opel
"Interview mit Vijay Iyer, Manager Social Media, Broadcast & Visualization bei der Adam Opel GmbH

"
social-media  public-relations  Opel  case-study  interview  Vijay-Iyer  Strategy  Social-media-manager 
october 2010 by fwhamm
Social Media für B2B: Das Beispiel Krones AG | SMO14 - Digitale Markenführung
"„Wir haben schon Bewerbungen über YouTube bekommen.“ Wer sich mit Charles Schmidt unterhält, verliert schnell seine Zweifel am Sinn von Social Media für den Mittelstand. Der Head of Social Media der Krones AG wirkt nicht nur sehr überzeugend, er liefert auch Belege für den Erfolg seiner Maßnahmen."
social-media  b2b  social-media-manager  Krones  Facebook  Youtube  case-study 
october 2010 by fwhamm
Warum eine Social Media Strategie unerlässlich ist « Social Media Evolution
Gute Einführung anhand eines fiktiven fehlgeschlagenen Twitterengagements, warum man eine Strategie für Social Media braucht.

Genauso übrigens, wie für jede andere PR-Aktivität :-)
social-media  strategy  case-study 
september 2010 by fwhamm
Flugzeugträger und CSR-Kommunikation: Facebook ist vielseitig - fuellhaas.com - Online Reputation Management, Social Media und Personal Branding
Karsten Füllhaas: "Heute möchte ich deshalb bewusst vier Beispiele von Facebook zeigen, die nichts mit klassischem Endkonsumenten-Marketing zu tun haben."
social-media  case-study  Northrop-Grumman  SAP  BASF  Deepwater-Horizon  Facebook 
september 2010 by fwhamm
Use-Case-Workshops: Gemeinsam individuelle Wiki-Lösungen erarbeiten | //SEIBERT/MEDIA Weblog
Case Study, wie ein Unternehmen die Vorbereitung, Erstellung, Kommunikation zu seinen Marketingplänen mit einem Wiki optimiert: "Ein //SEIBERT/MEDIA-Kunde ist ein international agierendes Industrieunternehmen. Für den weltweiten Rollout neuer Produkte werden umfangreiche Marketingpläne erstellt und bislang als aufwändige Powerpoint-Präsentationen per E-Mail mit Anhang unternehmensweit kommuniziert. Außerdem werden Marketingplan-relevante Aufgaben und fast alle Meeting-Vorbereitungen in Word-Dokumenten abgebildet und ebenfalls per E-Mail verschickt."
case-study  seibert-media  wiki  intranet  Marketing  Confluence  Kommunikation  GTD  Process-Optimization  Workshop 
august 2010 by fwhamm
Extensive List of over 30 Enterprise 2.0 Case Studies and Reports | Social Media Today
"I decided to put together some of the case studies and research I have found in my own research."
Enterprise20  case-study  directory  BT  OCE  IBM  Vistaprint  Intuit  intranet 
august 2010 by fwhamm
What attractive intranets look like » Step Two Designs, James Robertson
"Intranets must be useful, for staff and for the organisation as a whole. They need to help staff find the information they need and complete tasks. They should streamline business processes, save money, and increase customer satisfaction."
intranet  design  internal-relations  branding  screenshots  case-study 
august 2010 by fwhamm
Experten für Social Media erklären: Alles was Sie über den Social Media Newsroom wissen müssen (Serie) | myON-ID Blog
"Immer mehr Unternehmen erkennen die Möglichkeiten, die sich aus dem Einsatz von Social Media für Kommunikation, Marketing und Kundenservice ergeben. Das Konzept des Social Media Newsrooms erlangt dabei zunehmend mehr Bedeutung. Wie dieses idealtypisch aussieht haben wir mit einer Runde ausgewiesener Social Media Experten diskutiert. Die interessanten Ergebnisse und Meinungen wollen wir Ihnen hier in den nächsten Tagen vorstellen."
social-media  newsroom  social-media-newsroom  public-relations  press-relations  case-study  bernhard-jodeleit  Klaus-Eck  David-Nelles  Jan-Hendrik-Senf  Thomas-Pfeiffer 
july 2010 by fwhamm
SYNAXON Blog » SYNAXON Blog Artikel » Effizienzgewinne durch Enterprise 2.0 bei SYNAXON
Frank Roebers: "Ich hatte im Vorfeld des Interviews in unserem Wiki einen Artikel angelegt, in dem ich unsere Kollegen gefragt hatte, was ihnen zu dem Thema einfällt"
Enterprise20  synaxon  Frank-Roebers  case-study 
july 2010 by fwhamm
AHEAD OF TIME » Social Media Newsroom
"An die Stelle statischer Inhalte treten nun RSS-Feeds und multimediale Inhalte, die zudem auf den Dialog mit den Stakeholdern setzen. Für Kunden, Blogger und Journalisten bietet ein solcher PR 2.0-Raum vielfältige Informationen. Neben Medien wie Videos, Fotos, Podcasts und Präsentationen zeigen immer mehr Unternehmen auch ihre Engagements auf den verschiedensten Web 2.0 Portalen. Es geht längst nicht mehr darum, die eigenen Pressemeldungen anzubieten und zu archivieren."
social-media  public-relations  newsroom  social-media-newsroom  smnr  case-study  simyo 
july 2010 by fwhamm
Google Intranet Looks Like | uInnoBlog
"The meaning of the name of “Moma” is a mystery even to some of the employees working on it, we heard, but Moma’s mission is prominently displayed on its footer: “Organize Google’s information and make it accessible and useful to Googlers.” A “Googler,” as you may know, is what Google employees call themselves (they have other nicknames for specific roles; a noogler is a new Google employee, a gaygler is a gay one, a xoogler is an ex-one, and so on)."
google  Intranet  Enterprise20  case-study  screenshot  office  collaboration  employee-directory  google-docs  intranet2.0 
july 2010 by fwhamm
Implementing Enterprise 2.0 at Intuit, Part Two: Change Management
"The push for Enterprise 2.0 came from the bottom up and started at either the project or at the department level. When little E2.0 pockets started to hit critical mass then senior level leadership came on board to support the efforts. Scott Cook (founder and CEO) even started his own blog in late 2006 and I’m told he still blogs!"
Enterprise20  innovation-management  intranet  social-intranet  Intuit  case-study  changemanagement 
july 2010 by fwhamm
Implementing Enterprise 2.0 at Océ, Part One: Business Drivers
"The recession was a crucial factor that helped propel E2.0 initiatives at Océ. As a result of the economy, Océ had a very small budget to improve communications within the company. They had to take big steps back to look at ways to improve innovation, collaboration, and knowledge sharing across the entire organization; not an easy task. The challenge was that Océ needed something very low-cost but also powerful (we will discuss what these tools were in upcoming posts). Although the primary focus of all of Océ’s efforts have been internal, there has also been an emerging initiative focusing on social media channels in general such as blogs, Twitter, and other social sites."
Enterprise20  corporate-communications  intranet  social-intranet  OCE  case-study  internal-communications 
july 2010 by fwhamm
FUMSI - The social intranet fires-up knowledge sharing
"Much has been made of the social media revolution that dominates most of the public discourse about the Internet and the evolution of the World Wide Web. It's no wonder then that by the end of 2008 social media (Web 2.0) had become more popular than email (Nielsen Online) and that today four of the top eight most visited websites are social media sites that didn't exist a few years ago (Facebook, YouTube, Wikipedia, Blogger).
"
social-intranet  intranet  toby-ward  knowledge-sharing  intranet-2.0  case-study 
july 2010 by fwhamm
Social intranets become mainstream — Prescient Digital Media - intranet consultant, intranet consulting, intranet planning and Internet planning.
"
Many organizations have social media tools (87% of organizations of all sizes have at least one social media tool on their intranet, according to the Intranet 2.0 Global Study), but often they are held separate and isolated from other parts of the intranet, or receive a nominal link from the home page. But more and more organizations are extending their intranet 2.0 tools, and opening use and participation to all employees."
intranet  social-intranet  toby-ward  screenshot  case-study 
july 2010 by fwhamm
Arbeitswelt: Enterprise 2.0 - WirtschaftsWoche
Die Arbeitswelt steht vor einer Kulturrevolution: Als sogenanntes Enterprise 2.0 ersetzen immer mehr Unternehmen bisherige Arbeitsabläufe durch Wikis, Blogs und virtuelle Teams – und hierarchische Strukturen durch die Weisheit der Masse
Enterprise20  case-study  Wirtschaftswoche  Synaxon  collaboration  Wiki  intranet 
july 2010 by fwhamm
Alexander Stockers Weblog zu Web 2.0 und Unternehmen: Enterprise Microblogging als "Add-on" des Wissensmanagements
Microblogging wurde als Erweiterung in die bestehende Wissensmanagement- und Community-Plattform References@BT integriert, um die Akzeptanz der Nutzenden zu maximieren und um eine „Insellösung“ zu vermeiden. Die vorliegende Fallstudie soll Einführung, Nutzung und Mehrwert von Microblogging für Entscheider transparent machen.
microblogging  blogging  Siemens  case-study  intranet  Enterprise20 
july 2010 by fwhamm
Best Practice: Erfolgreich mit PR, Social Media & Social Media Newsroom zum Wachstum | Corporate Quellen – Social Media Newsrooms, PR 2.0, Social Media, Nachrichtendistirbution, Marketing – Online Plattformen für Unternehmen
"Es sind keine Millionen-Budgets für Marketing und Werbung nötig, um Wachstum zu erzielen. Abseits der beliebten Best Practice-Beispiele von Global Player wie Dell, Coca Cola oder Starbucks zeigt sich, dass heute mit guter Kommunikationsarbeit auch kleine und mittlere Unternehmen erfolgreich nachhaltiges Wachstum im Social Web erzielen können. Die Papageien Bäckerei in Spenge (Deutschland) macht es vor."
social-media  public-relations  Papageien-Bäckerei  KMU  case-study  newsroom  social-media-newsroom  Mediaquell  B2B  B2C 
june 2010 by fwhamm
How to Reach a Difficult Audience through Content | B2B Social Media Blog
"The healthcare industry faces a unique challenge, finding ways to cut costs without affecting the quality of patient care. Sacrificing care means the difference between life and death. Furthermore, hospital decision-makers are so busy that they have built shells around them to protect their time and sanity."
case-study  healthcare  clinical-consulting  social-media  webanalytics  howto  blogging  twitter  linkedin  youtube  flickr  social-bookmarking  news-release 
june 2010 by fwhamm
Für Sie gelesen: Enterprise 2.0 Studie – Zehn Einblicke in den Stand der Einführung » Enterprise, Unternehmen, Studie, Führungskräfte, Hier, Mitarbeiter » Human Network Competence
"Enterprise 2.0 ist reif für den breiten Einsatz im Markt. Allein der Umfang von 72 untersuchten Fallbeispielen aus Deutschland, Österreich und der Schweiz über unterschiedlichste Branchen, Unternehmensgrößen und Anwendungsgebiete hinweg ist ein Indiz dafür. Es sind nun nicht mehr allein die IT-affinen High-Tech Unternehmen, die auf Enterprise 2.0 setzen, sondern immer mehr Unternehmen aus klassischen Branchen, wie z.B. Maschinenbau, Handel oder Finanzdienstleister. "
Enterprise20  social-software  studie  Communardo  case-study  intranet  up-down 
march 2010 by fwhamm
Enterprise 2.0 hat positives Momentum « centrestage
"Heute findet man Fallbeispiele für eine erfolgreiche Nutzung von Enterprise 2.0-Werkzeugen in allen Branchen und bei Unternehmen und Organisationen aller Größenordnungen. Die zunehmende Vielzahl an veröffentlichten Fallbeispielen belegt die Chancen, mit Enterprise 2.0-Werkzeugen konkrete geschäftliche Probleme zu lösen."
Enterprise20  case-study  study 
march 2010 by fwhamm
Intranet Blog :: Intranet 2.0 case study: Oce
"The intranet is primarily built on a shoestring budget and powered on the old Microsoft CMS product. Rather than build a new intranet, the Oce team of Jan van Veen, Manager Internal Communications, and Samuel Driessen, the intranet’s Information Architect, rolled-out social media tools, and an enhanced corporate news service on the existing home page."
OCE  intranet  case-study  Wiki  Blogging  open-source  Yammer  microblogging  social-bookmarking  corporate-culture 
march 2010 by fwhamm
KoopTech » Wikis im Unternehmen: Das Fallbeispiel Fraport AG
"Seit Oktober 2006 gibt es bei der Fraport AG ein unternehmensöffentliches Wiki, das heißt, alle Mitarbeiter können es lesen und nutzen. Vor der Einführung hatte der unternehmensinterne Newsletter „Wissensmanagement“ unter 1.100 Abonnenten eine Umfrage angestellt. Als ein Ergebnis unter anderen wünschten sich 45 Prozent der Befragten ein Unternehmenswiki."
wiki  fraport  case-study  knowledge-management  mediawiki  enterprise20 
february 2010 by fwhamm
Enterprise 2.0 Fallstudien » ABB AG: Blog und Wiki in der Unternehmenskommunikation
"Das Wiki unterstützt die Mitarbeiter ABBs bei der Bewältigung unterschiedlichster Aufgaben. Der Blog trägt vor allem dazu bei, neue Inhalte des Wikis sowie themennahe Informationen über einen Push-Mechanismus an Interessenten zu tragen. Trotz einiger Barrieren trugen vor allem eine umfassende Betreuung und Beratung der User sowie Erfahrungen der Mitarbeiter mit einer relativ offenen Unternehmens- und Kommunikationskultur dazu bei, dass das Wiki und der Blog eine kritische Masse an Nutzern erreichten."
e20  wiki  unternehmenskommunikation  communications  PDF  blogging  case-study  enterprise20 
february 2010 by fwhamm
Beitrag Handbuch E-Learning: Wikis in Unternehmen einführen
Tim Schlotfeldt hat für die Januar-Ausgabe des Handbuch E-Learning einen Beitrag zum Thema Wikieinführung in Unternehmen am Beispiel der Deutschen Werkstätten Hellerau beigesteuert.
intranet  wiki  case-study  collaboration  implementation  intranet-2.0 
january 2010 by fwhamm
The Content Economy: 12 Essential (& Free) Enterprise 2.0 Reports & Whitepapers from 2009
"Thinking about what to read during the holidays? Well, there is no need to spend any more time on that - here is your reading list ;-)" via @zoernert
case-study  whitepapers  directory  social-media  intranet  Enterprise20 
december 2009 by fwhamm
Social Media Case Studies | The Parallax View
"There’s more and more case studies on social media, web 2.0 and enterprise 2.0. Keeping track of them all is an on-going project. Here’s some of the ones I’ve been looking at lately. This is not meant to be a definitive list, it’s more like a set of bookmarks, but if there’s a really good one I’ve missed out, please add a comment* or ping me on Twitter, on my remiss and I’ll add it. "
social-media  case-study  directory 
november 2009 by fwhamm
« earlier      
per page:    204080120160

related tags

-for.presentation  3M  4kl  Adoption  Alcatel-Lucent  amnesty-international  amnestyUK  analysis  Arup  Atlassian  australia  Austria  austrian-research-center  Aviva  award  b2b  B2C  bank  Banking  BASF  BBC  Beiersdorf  benchmark  berlin  bernhard-jodeleit  best-practice  Bewerbung  blog  blogging  blogging-policy  boehringer  Boehringer-Ingelheim  bookmarking  Bosch  branding  Brazil  british-telecom  bt  bugzilla  BYOD  Capgemini  Capital-One  case  case-study  cdc  ceo  changemanagement  Charles-Schmidt  charts  clinical-consulting  cmdays  collaboration  Communardo  communication  communications  community  community-management  Communote  conference  confluence  connections  content-management  contentmanager.days  coremedia  corporate-blogging  corporate-communications  corporate-culture  crisis-management  CSC  Customer-Expressions  DAK  David-Nelles  db-dialog  decentralization  Deepwater-Horizon  design  directory  discussion  documentation  dokuwiki  drupal  dtag  e20  e20s  e20summit  Ed-Linde  edelman  efficiency  email  employee-directory  employee-search  enterprise-social-software  enterprise-software  enterprise20  ESN  ess  eurohypo  example  facebook  Fallstudie  festo  finance  flickr  for.presentation  forum  Frank-Roebers  fraport  führung  Geometrica  GigaSpaces  globalization  GLS  Goddard-Space-Flight-Center  google  google-docs  governance  GTD  guidelines  hawaii  healthcare  hitsunami  Homepage  howto  HR  HSBC  human-resources  ibf  ibm  IKEA  implementation  Information-Management  information-technology  injelea  injelea-lesenswertes  innovation-management  instant-messaging  insurance  internal-communications  internal-relations  International  interne-kommunikation  interview  intranet  intranet-2.0  Intranet-Management  intranet-manager  intranet2.0  intranet20  Intuit  ISO-9001  jakob-nielsen  Jan-Hendrik-Senf  janssen-cilag  Jiffy-Lube  Jitter  Jive  JPL  Klambt  Klaus-Eck  KMU  knowledge-management  knowledge-sharing  Kommunikation  konferenz  krisenkommunikation  Krones  linkedin  liveblogging  Lotus  Lotus-Connections  Lotusphere  Maarga  management  managerSeminare  marketing  Masterarbeit  McDonald  mediaman  Mediaquell  mediawiki  microblogging  MOSS  moss2007  motivation  Motorola  myspace  n-square  NASA  nathan-wallace  Nationale-Suisse  Navigation  networking  news  news-release  newspaper  newsroom  nissan  NOAA  Nokia  non-profits  Northrop-Grumman  NPO  oahu  OCE  office  oneten  online-pr  Opel  open-source  organization  Outlook  pacific-fleet  Papageien-Bäckerei  pdf  Pearl-Harbor  Pentos  Pepsi  personalentwicklung  personalisation  pharma  Philps  Pocket  polizei  portal  presentation  press-relations  Process-Optimization  productivity  Project-Management  projectmanagement  public-relations  quality-management  radio  Razorfish  real-estate  recruiting  review  Rheinmetall  roi  rss  sabre  SAP  scenario  Schweiz  scottrade  screenshot  screenshots  search  seibert-media  serena  sharepoint  Siemens  Siemens-BT  silos  simyo  slideshare  smnr  socbiz  SocEnt  social-bookmarking  social-business  Social-Enterprise  social-intranet  social-media  social-media-manager  social-media-monitoring  social-media-newsroom  social-media-strategy  social-networks  social-software  socialtext  software  Southwest  Southwest-Airlines  sprint  startups  Stefan-Pfeiffer  strategie  strategy  studie  study  synaxon  T-Systems  T-Systems-MMS  tablet  Telekom  Telekomm  Thomas-Pfeiffer  Thomas_Sammer  Thomson-Reuters  ThoughtFarmer  toby-ward  TQM  Tsunami  tutorial  twiki  twitter  Unisys  unternehmenskommunikation  unternehmenskultur  up-down  US-Navy  Usability  USGS  Vanguard-Group  veranstaltung  video  Vijay-Iyer  Vistaprint  vortrag  web20  webanalytics  westaflex  whitepapers  wiki  Wirtschaftswoche  workflow  Workshop  xing  Yammer  youtube 

Copy this bookmark:



description:


tags: