fwhamm + contentstrategy   103

Echter Content: Von Bloggern, Photowalks & Insta-Takeovers | Social Media im Tourismus
Alle reden von Content. Gutem Content. Dabei geht es um jede Form von Inhalt: Texte, Fotos, Videos. Eigentlich auch Infografiken oder Erklärvideos. Oder Daten im Sinne von Öffnungszeiten, Adressen, Angeboten. Aber bleiben wir vorerst bei Texten, Fotos und Videos.
blogging  contentstrategy  publicrelations 
february 2018 by fwhamm
Besser wandern! Bist du bergreif?: Coca-Cola Journey
Wandern und Bloggen schließen sich aus? Mag sein. Wer tagelang durch die Natur läuft, hat die meiste Zeit keinen Empfang und hoffentlich auch kein Bedürfnis nach Internetkommunikation. Andererseits passen Wandern und Bloggen wunderbar zusammen, sagt Alex Düren.
contentstrategy  hiking 
october 2016 by fwhamm
Erste Projektarbeit im Studiengang Content-Strategie:Warum der Content-Audit nicht in Berlin… — Medium
Das zweite Semester im Studiengang Content-Strategie steht ganz im Zeichen der Analyse-Phase. Wir Studierende beschäftigen uns unter anderem mit empirischer Sozialforschung, Usability Testing, Card Sorting, Content-Audit und Analytic-Tools.
contentstrategy 
july 2016 by fwhamm
Content ist mehr als nur Marketing - Content-Marketing
Anfang 2015 wurde unter Bloggern darüber diskutiert, was Content-Marketing eigentlich ist. Diese Debatte führte zu einer Blogparade, in der die Teilnehmer ihre Meinung darüber zum Ausdruck brachten, was sie mit dem Begriff „Content-Marketing“ verbinden.
contentstrategy  marketing 
june 2016 by fwhamm
#cosca16 voraus: Wo Content Strateginnen sich austauschen – Das Textdepot
Der Bedarf ist da: Content-Strateginnen und -Strategen suchen den Austausch, und in ein paar Tagen gibt es dafür wieder eine Gelegenheit: Das Content Strategy Camp (#cosca16). Am 3. und 4. Juni 2016 findet die vierte Auflage des cosca bei uns am Mediencampus der Hochschule Darmstadt statt.
contentstrategy 
may 2016 by fwhamm
Micro Content – Definition, Nutzen & Tipps zur Umsetzung - toushenne
Micro Moments und die kurze Aufmerksamkeitsspanne des Menschen – das Leben ist, besonders im Social Web und aus gutem Grund, immer granularer geworden und es wird für uns Marketer nicht leichter, die Aufmerksamkeit und das Interesse unserer Zielgruppe zu gewinnen.
contentstrategy 
april 2016 by fwhamm
Deutsche Bahn: Von der kanalzentrierten zur themenzentrierten Content-Strategie - PR-Fundsachen
"Die Deutsche Bahn AG (DB) erlebt seit 2013 einen Wandel in ihren Kommunikationsabteilungen. Wir, die PR-Fundsachen, haben Nico Kirch von der DB zum Wandel ihrer Kommunikationsstrategie interviewen können."
contentstrategy  injelea-lesenswertes  marketing  newsroom  publicrelations  topinboard 
february 2016 by fwhamm
10 Ways to Improve Your Editorial Calendar | Convince and Convert: Social Media Strategy and Content Marketing Strategy
"Editor’s Note: This post is one of Convince & Convert’s Top 10 Posts of 2015. How satisfied are you with the way you manage your content right now? Do you use a content marketing editorial calendar but it still kind of… well… sucks?"
blogging  contentstrategy  longreads  socialmedia  topinboard 
january 2016 by fwhamm
The Complete Guide to Updating and Republishing Outdated Blog Content
"Every once in a while, things need to be updated. Your mailing address, your wardrobe, your hairstyle, your media collection. Things get outdated, stale, and irrelevant -- it's just the way of our constantly changing world. Unfortunately, your marketing content is no exception."
blogging  bufferize  contentstrategy  socialmedia  topinboard 
august 2015 by fwhamm
Corporate Blogs: Nachholbedarf in deutschen IT-Unternehmen
"Corporate Blog im Einsatz? Fehlanzeige! Zumindest bei der Mehrzahl der IT-Unternehmen hierzulande."
blogging  contentstrategy  injelea-lesenswertes  publicrelations  topinboard 
august 2015 by fwhamm
Online-Formate für wirkungsvolles Storytelling
"Digitales Publizieren eröffnet neue Möglichkeiten, Geschichten zu erzählen. In diesem Artikel geben wir einen Überblick zu neuen Darstellungsformen, die sich in den letzten Jahren im Netz entwickelt haben. Am Ende findet sich außerdem eine Übersicht zu den klassischen Formen des Journalismus."
contentstrategy  storytelling  topinboard 
june 2015 by fwhamm
Challenges for Corporate Communications in the Digital Age | Content Connects
Why should a company invest in communication and content? Basically, every head of communication in an enterprise has to come up with valid arguments to answer this question when asking his CEO for a higher budget.
unternehmenskommunikation  ContentStrategy  INJELEA-Lesenswertes 
july 2014 by fwhamm
Das Wiederveröffentlichen von Inhalten und der unendliche Strom an Content — Medium
Das Wiederveröffentlichen von Inhalten und der unendliche Strom an Content
Ein Thema, das viele Publisher egal welcher Couleur schon eine Weile beschäftigt. Man könnte jetzt achselzuckend darauf hinweisen, dass dies der Fluch der Demokratisierung der inhaltlichen Produktionsmittel ist. Oder sich schlaue Wege aus diesem Dilemma überlegen. via Pocket
IFTTT  Pocket  contentstrategy 
june 2014 by fwhamm
The leaked New York Times innovation report is one of the key documents of this media age » Nieman Journalism Lab
Reads like same problems especially companies with large websites and a lot of content have. They lack a content strategy, a digital business strategy, a cultural change strategy... okay, let's say the just miss the digital point and many good peoply struggle to get the bosses convinced to at least have an overall strategy that adapts to a changing world. But a lot of bosses fear change more than anyting else.
"We don’t typically write about intra-newsroom politics at Nieman Lab, leaving that to Manhattan’s very capable cadre of media reporters. But Abramson’s removal and Dean Baquet’s ascent has apparently inspired someone inside the Times to leak one of the most remarkable documents I’ve seen in my years running the Lab, to Myles Tanzer at BuzzFeed. It’s the full report of the newsroom innovation team that was given six full months to ask big questions about the Times’ digital strategy. (A summary version of it was leaked last week, but this is the big kahuna.)"
journalism  nytimes  ContentStrategy  INJELEA-Lesenswertes 
may 2014 by fwhamm
Praxisstudie Suchmaschinenoptimierung: SEO-Erfolg ohne Linkbuilding
Die vorliegende Praxisstudie ist ein reales Kundenprojekt. In nur acht Wochen haben wir mit reinen On-Page-Maßnahmen – Texte, Keywords, interne Verlinkung – eine deutlich verbesserte Suchmaschinen-Platzierung erreicht. Auf Linkbuildung, auf jegliche „Tricks“ und sogar auf soziale Signale haben wir dabei entsprechend dem Kundenauftrag vollkommen verzichtet. Das zeigt, dass Suchmaschinenoptimierung heute völlig neu betrachtet und geplant werden muss. Entgegen der klassischen SEO-Lehre ist ein Erfolg heute allein mit Texten und Onsite-Maßnahmen erreichbar (auch wenn es natürlich auch aus unserer Sicht sinnvoll ist, weitere Werkzeuge einzusetzen, um Erfolge zu steigern und zu verstetigen). Das vorliegende Ergebnis war besonders klar nachzuweisen, weil wir es mit fast laborähnlichen Startbedingungen zu tun hatten: einer gut eingeführten und sauber aufgebauten Seite, auf der jedoch bisher keine direkten SEO-Maßnahmen unternommen wurden und die nahezu frei von externen Links war.
seo  search  ContentStrategy  Whitepaper 
january 2014 by fwhamm
Die 4 C´s der digitalen Kommunikation: Content, Context, Cooperation und Collaboration | Prof. Dr. Heike Simmet
Prof. Dr. Heike Simmet: "Die Dynamik der Technologieentwicklung und die wachsenden Ansprüche der Kunden erfordern strategische Anpassungen der digitalen Kommunikation. Das neue Strategiekonzept lässt sich mit den 4 C´s Content, Context, Cooperation und Collaboration umreißen."
collaboration  kommunikation  ContentStrategy  INJELEA-Lesenswertes  Enterprise20 
january 2014 by fwhamm
[DE] Der heißeste Job im ‘sozialen Zeitalter’ in 2104: Chief Content Officer « Digital Naiv
"Und nun wird – so Sofie De Beule – der heißeste Job im ‘sozialen Zeitalter’ ausgeschrieben: der des ‘Chief Content Officers’, denn 2014 ist – so Sofie – das Jahr, wo Content Marketing erwachsen wird und die Unternehmen ganze Abteilungen rund um ‘Social Media’ und ‘Content’ aufbauen. Neudeutsche Begriffe wie ‘Story Telling’ – ich habe es mal Geschichten erzählen genannt -, ‘Thought Leadership’, ‘Earned Media’ und ‘Word of Mouth’ schwirren durch die Gazetten und Blogs. Leute, die das können, brauchen und der CCO ist der Chef von allem"
StoryTelling  ContentStrategy  contentmarketing  INJELEA-Lesenswertes 
january 2014 by fwhamm
How Marriott is Rethinking Content Delivery Across 70 Countries and 3,800 Hotels — The CMS Myth
How does one of the world’s largest hospitality groups approach rethinking its global digital experience and content strategy?
ContentStrategy  CMS  StoryTelling 
december 2013 by fwhamm
7 Things the Great Copywriters Wish You Knew | Copyblogger
Content marketing is the new cool kid in advertising– because the web lets us use content to accomplish so much with relatively limited resources.

But really smart content marketers know enough to steal from their more traditional copywriting brothers and sisters. Because those old school elements of persuasion will make everything in your content work better.

Here are 7 strategies you’ll want to swipe from the rich tradition of direct response copywriting:
contentmarketing  ContentStrategy  writing 
november 2013 by fwhamm
Creating a Content Marketing Style Guide for your Brand
The bigger your content marketing program becomes, the more writing participants you’ll have (hopefully, at least). Whether you’re working with writers inside your organization, external guest posters or freelance writers, you’ll need to set forth consistent content guidelines. While your guidelines will be unique to your organization’s mission and content needs, there are a few things every style guide should include.
governance  Styleguide  ContentStrategy  contentmarketing 
october 2013 by fwhamm
What are the Essentials Skills for a Content Strategist? | Savory Bites Blog | Pam Didner
So, what is the right skill set for a content strategist? Frankly, that’s not the right question to ask. The question that clients should ask themselves is: What content challenges are you trying to solve?
ContentStrategy 
october 2013 by fwhamm
Content strategy in a content economy
David Armano predicts we are entering the content economy. Is your content prepared?
ContentStrategy  Presentation  INJELEA-Lesenswertes 
september 2013 by fwhamm
Social Media künftig wichtiger als SEO? - Salesforce Blog
Ein „Guardian“-Artikel von Tim Anderson unter dem Titel “SEO ist tot – lang lebe Social Media Optimierung” hat kürzlich eine interessante Debatte in der SEO Community entfacht. Und zwar hat der Autor darin die These aufgestellt, dass die Bedeutung von Suchmaschinenoptimierung (SEO, engl.) immer weiter abnimmt und Unternehmen heute besser auf „Social Media Optimierung“ setzen sollten.
seo  search  ContentStrategy  social-media  4kl  INJELEA-Lesenswertes 
september 2013 by fwhamm
Auditing Big Sites Doesn’t Have to Be Taxing « Brain Traffic Blog
At Brain Traffic, people often ask how we audit big websites—really big websites (anything from 20,000 to millions of pages). Truth be told, auditing these colossal sites is no small feat, but it can be done, and fairly quickly at that. Ready to go?
ContentStrategy  ContentInventory  ContentAudit 
september 2013 by fwhamm
The Content Inventory is Your Friend « Brain Traffic Blog
Every time I give a seminar about writing for the Web, I talk about the content inventory (also sometimes called a "content matrix"). And every time I do, inevitably I get an email from someone that says, basically, "The content inventory has CHANGED MY LIFE."
ContentStrategy  ContentInventory  ContentAudit 
september 2013 by fwhamm
Doing a Content Inventory (Or, A Mind-Numbingly Detailed Odyssey Through Your Web Site) - Adaptive Path
If you’re in a similar situation, your first step is to take stock of what you’ve got. This process, known as a content inventory, is a relatively straightforward process of clicking through your Web site and recording what you find. We’ve developed a simple Excel spreadsheet to help you structure your findings, and some tips on how to get through it.
ContentStrategy  ContentInventory 
september 2013 by fwhamm
How to do a content audit - Hilary Marsh, Content Company
There are two distinct activities called “content audits:”

inventory and assessment of Web content in preparation for a redesign or CMS; this article primarily focuses on this.
inventory and assessment of all content in preparation for a unified content strategy; the information contained in this article is relevant to this larger-scale content audit, but it is not complete.
ContentStrategy  ContentInventory  ContentAudit 
september 2013 by fwhamm
Kevin P Nichols' Newly Revised Content Inventory and Audit Template (Excel) - kevinpnichols.com
I have just uploaded a newly revised content audit and inventory template to reflect the current digital and interactive landscape. This new edition contains many fields the previous 2010 did not, and is organized in a much more logical manner:
ContentStrategy  ContentInventory 
september 2013 by fwhamm
Building the Mother of All Content Inventories - European Commission
The amount of detail for each page is up to you, your role on the website and the reason for the inventory. Here are the essential fields you need to fill in to capture qualitative information about the size and shape of your website.
ContentStrategy  InformationArchitecture  content-management  ContentInventory 
september 2013 by fwhamm
How to: Create a Content Strategy (only 652 steps!) - Portent
First, a content strategy is not an inventory or an audit.

An inventory is a simple list. A strategy:

Inventories existing content
Analyzes the competition
Draws conclusions
Lays out a strategy based on those conclusions

#1 is the most mechanically-involved task, because you have to grab a lot of data and mush it all together. #2 is the shortest. #3 and 4 are the most demanding (for me, anyway) because I have to suss out impossible-to-automate marketing stuff that's essential to success.
ContentStrategy  tutorial  website  information-architecture  4kl  INJELEA-Lesenswertes 
august 2013 by fwhamm
Story Telling im Social Web | Social Media Evolution
Ein Post im Social Web, der genauso lang ist, wie ein Märchen der Gebrüder Grimm ist sicherlich auch nicht praktikabel. Dennoch: auch im kleinen Rahmen kann Storytelling erfolgsversprechend eingesetzt werden.
Hier ein paar Tipps:
StoryTelling  ContentStrategy  Marketing  Public-Relations  4kl 
august 2013 by fwhamm
SEO und Content - Warum weniger mehr ist | Franz Keim
SEO und Content führen eine komplizierte Beziehung. Zu Beginn der Beziehung schämte sich die Suchmaschinenoptimierung so sehr für diese Beziehung, dass Inhalte versteckt wurden. Später war die Suchmaschinenoptimierung immerhin bereit, Inhalte zu akzeptieren, die ihren technischen Anforderungen entsprachen. Seit den letzten Google Updates liegt der Fokus endlich auf – auch für den Nutzer – hochwertigen Inhalten.
ContentStrategy  seo  writing  publishing  4kl 
august 2013 by fwhamm
Intranet Governance First, Intranet Launch Next
I have seen many intranets over the years. One thing that always makes me sad is when I see a new intranet launched with a great design, clear structure, interesting content……but no or poor governance.
Intranet  ContentStrategy  Governance 
august 2013 by fwhamm
7 steps to create a Social Media Content Strategy - Social Samosa | Indian Social Media Knowledge Storehouse
Creating content on social media is no more casual. A planned strategy needs to be set right in place to capitalize on the large user base breathing on these social networking sites. There is nothing like a right or a wrong content strategy. However, there are certain ground rules which elevate a strategy to an effective strategy. Listed below are 7 steps to create a Social Media content strategy.
social-media  ContentStrategy  Strategy  Public-Relations  4kl 
july 2013 by fwhamm
How to Conduct A Content Audit | UX Mastery
A content audit is the activity of checking all of the content on a website, and compiling it into a big list. There are three main types of audits you can perform:

Full content inventory: A complete listing of every content item on the site. This may include all pages as well as all assets (such as downloadable files and videos).
Partial content inventory: A listing of a subset of the site’s content. A partial inventory may include, for example, the top few levels of a hierarchical site or the past six months of articles. All sections of the site will be covered.
Content sample: A less detailed collection of example content from the site.
content  ContentStrategy  content-management  INJELEA-Lesenswertes 
june 2013 by fwhamm
How To Write A Blog Post (or how I do it)
Nicht nur für Blogger sondern für alle "Schreiberlinge": As you can imagine, I spend a lot of my time writing blog posts. I write them for us, for outside industry sites and for clients. Luckily, blogging is something that I really enjoy and, because I do it so much, I’ve been able to create a pretty effective process for getting the words out and the posts up. When I was fishing for blog topics on Twitter last week, a few people suggested I perhaps write about how I go about writing posts and share any best practices I’ve found for making it easier. I thought I’d share my framework.
blogging  writing  content  ContentStrategy  INJELEA-Lesenswertes 
june 2013 by fwhamm
Die Website verliert an Bedeutung – es lebe der Artikel
Im Online-Journalismus scheint es eine große Wahrnehmung dafür zu geben, dass ein zunehmender Teil des Traffics von Nachrichtenportalen von Suchmaschinen oder (Social Media-)Empfehlungen stammt. Der einzelne Artikel als Sprungbrett in das gesamte Content-Angebot wird dadurch wichtiger. Die Macher von Corporate Websites, aber auch Blogger können hiervon lernen.
ContentStrategy 
june 2013 by fwhamm
Content strategy 101, Part 4: bringing your content to life
I’d like to look at the people you will need to involve in that process. However digital teams are configured – internal, external or a combination of both – the core disciplines of design, development and marketing remain. All three play key roles in each stage of the process, but the balance will differ from team to team and project to project.
contentstrategy 
june 2013 by fwhamm
Content strategy 101, Part 3: put knowledge into action
On commencing any project, you should give full consideration to the different places your content needs to get to, and remember that it frequently needs to do so simultaneously. So if you don’t think strategically and for the different outcomes, you’ll find things coming unstuck pretty quickly.
contentstrategy 
june 2013 by fwhamm
Content strategy 101, Part 2: making data meaningful
As content strategy is still finding its feet, you may find digital teams in different places within organisations. You may even find that classification, metadata and taxonomies across your organisation’s digital content are inconsistent – and the design process is the perfect time to put that right.
contentstrategy 
june 2013 by fwhamm
Giving context to your content
Put simply, content is anything that conveys information. It has many forms such as text, images, graphics, illustrations, icons, logos, buttons, audio, video, metadata and file downloads, to name a few, and unless it’s 1998 and your website is a single page of text-based static HTML, then content should be the centre of your universe – because it’s all you’ve got. When a website is broken down into its discrete elements, it’s all just content.
contentstrategy 
june 2013 by fwhamm
Content Strategie: 7 Hinweise, die Ihnen verraten, dass sie fehlt - BisCulmCom
Am Content Strategie Camp Dieburg vom 6./7. Juni war der Begriff, was unter Content Strategie verstanden wird, eines der zentralen Themen. Ich beschäftige mich schon eine Weile damit und habe ich mich auch mit den wertvollen Beiträgen von , Sascha Stoltenow, Heinz Wittenbrink und Thomas Pleil vor und nach dem Barcamp auseinandergesetzt. Mir ist das übergeordnete Ganze ein wichtiges Anliegen. Umso mehr bedaure ich, bei der Taufe dieses Barcamps nicht selbst dabei gewesen zu sein, möchte zum Thema gerne meinen Beitrag leisten. Eine übergeordnete Strategie für den Content ist für mich die eine logische Konsequenz der Entwicklung, die den Content zum King gekrönt hat.
ContentStrategy 
june 2013 by fwhamm
We are Fi – This is our blog | USAToday.com: Redesigning One of America’s Most Popular News Sites
The centerpiece of the USA Today evolution strategy was a comprehensive rebranding across all of their properties, timed to coincide with their 30th anniversary. Print, digital, even the iconic logo, were all in line for a full makeover. While Wolff Olins set out to craft the new branding guidelines, logo and identity, our teams dove into research and discovery toward the next generation of USA Today online.
ContentStrategy  journalism  website  redesign 
june 2013 by fwhamm
Confab Minneapolis: Mapping the Pieces of the Content Strategy Puzzle
As content strategists we’re the ones who put the pieces together. We’re the storytellers in our organizations, and we need to make sure everyone involved in any chunk, piece or project knows where their role fits into the narrative. Today’s publishing systems are extremely complex. Gone are the days of linear workflows and the control allowed by print. We need to make sure that we can speak the language of everyone who makes up our storytelling teams, from those who build the systems that put it on the web, the bots that help our users find it, all the way through to the analytics teams who measure our success.
ContentStrategy 
june 2013 by fwhamm
Content strategy 101
gute einführende Präsentation in das Praxisfeld Content Strategy (inklusive der wichtigsten Methoden und Instrumente) von @brigitte_alice und @heinz
ContentStrategy  slideshare  INJELEA-Lesenswertes 
june 2013 by fwhamm
Content Strategie: Die Unternehmensperspektive
Thomas Pleil mit einem Diskussionsbeitrag zu Content Strategy: Nach unserem Barcamp #cosca13 am vergangenen Wochenende, an dem besonders viele Agenturleute beteiligt waren, hat es toll gepasst, das Thema nun mit Unternehmensvertretern zu diskutieren: Das Web Excellence Forum (WebXF) hatte mich zu einem Vortrag zu seinem Fachtag geladen
Unternehmenskommunikation  ContentStrategy  cosca13  Corporate-Publishing 
june 2013 by fwhamm
Content-Strategie 5: Wie Sie Content-Strategien als konkrete Lösungen anbieten | PR-Blogger
Zusammenfassung von Doris Eichmeier: Unternehmen fällt es schwer, die Notwendigkeit einer Content-Strategie zu erkennen. Mit einzelnen, konkreten Projekten jedoch könnten Content-Strategen die Vorteile ihrer Disziplin deutlich machen. Mein Fazit des Content-Strategie-Camps cosca13.
cosca13  ContentStrategy 
june 2013 by fwhamm
Content-Strategie 4: User Research – die beste Freundin der Content-Strategen | PR-Blogger
Eine Content-Strategie basiert zu einem guten Teil auf dem Wissen darüber, was die Nutzer brauchen und wünschen. User Research ist deshalb einer der Schlüsselaspekte erfolgreicher Webkommunikation. Unternehmen sollten nicht darauf verzichten – selbst bei kleinem Budget.
ContentStrategy  Usability 
june 2013 by fwhamm
Unser erstes Barcamp – ohne Pleiten Pech und Pannen | PR-Fundsachen
Unsere eigene Organisation lief – für den Fall des Berichtens – langweiliger Weise ziemlich gut. Es gibt keine amüsanten Geschichten zu Missgeschicken, Pannen und dergleichen. Der Kern unseres Teams – Lisa Bredenbals, Natalya Tetzner, Jaro Animucki und Anne Neukirchner – waren bereits im Vorfeld Mitorganisatoren des Barcamps. Während des Camps saßen sie in ihrem stillen Kämmerlein – auch Redaktionsraum oder Kommandozentrale genannt – und organisierten, behielten den Überblick, schauten dem Rest auf die Finger, dass alles nach Plan verlief und vieles mehr.
barcamp  ContentStrategy  cosca13 
june 2013 by fwhamm
The Touchy-Feely Side of Content Strategy: #ConfabFeelings
The end of Confab brings an interesting mix of emotions – somewhere between how you’d feel after completing a marathon or leaving summer camp: exhilarating, enlightening, inspiring, and exhausting all at once. It’s exactly this unique kind of high that keeps the repeat Confab-ers coming back year after year, and the newbies itching to experience the unparalleled Content Strategy Conference for themselves.
ContentStrategy 
june 2013 by fwhamm
Content Strategy im neuen NGO Leitfaden
Lesenswerte Einführung zu Content Strategy von @brigitte_alice
ContentStrategy  NGO  INJELEA-Lesenswertes 
june 2013 by fwhamm
NYSE Launches Digital Newsroom | ClickZ
They say everyone is a reporter in the age of social media, and now The New York Stock Exchange is joining the fray. In what may be a first for an exchange, the NYSE recently unveiled an online newsroom that offers a mix of breaking news, folksy company profiles, and the ability for readers to share and endorse content via social media. The content is also optimized for consumption on mobile and tablet. In short, NYSE has gone full-scale into the content business.
Newsroom  social-media-newsroom  news  magazin  ContentStrategy 
june 2013 by fwhamm
5 Reasons Why Google+ Should Be Part Of Your Content Strategy |
Since Google+’s launch in late 2011, it has been steadily growing in the number of users. As of January 2013, Google+ has outranked Twitter and was proclaimed as the #2 social network after Facebook (statistics according to Global Web Index). If Google+ isn’t a part of your content strategy yet, we’ll give you some reasons why you need to jump into the bandwagon…
ContentStrategy  search  social-graph  google  google+ 
june 2013 by fwhamm
Content Strategy: The Role Of Evergreen Content Generation
The word “evergreen” is used here as an analogy. Just like a pine tree remains evergreen, evergreen content remains relevant over the long haul. While small details about the topic may change over time, the concept and key details behind the topic do not.

What types of content are evergreen? Here are some examples:

Definitions or explanations: “What is Search Engine Optimization?”
Detailed Instructions: “How to Fix an Oil Leak in a 1977 Ford Mustang.”
Lists of Resources: “Entrepreneurship and Small Business Assistance Programs in Austin, TX”
FAQ (Frequently Asked Questions) Lists: In this case, it would be about a specific topic that is not a company or product.
ContentStrategy  blogging  content-management 
june 2013 by fwhamm
Content-Strategie: Wie Coca-Cola Content zum Erfolgsfaktor ihrer Marke macht - BisCulmCom
Coca-Cola-Case hat das Paradebeispiel einer Content Strategie veröffentlicht. In einem Video zeigt Coca-Cola wie sich ihre Unternehmenskommunikation als Konsequenz der technologischen und gesellschaftlichen Veränderungen neu ausrichtet. Zur Erstellung eines Whitepapers zum Thema Content Strategie habe ich das Beispiel wieder hervorgeholt. Den ersten Teil des Videos «Coca-Cola 2020 Part 1» fand ich wichtig genug, um ihn für die deutschsprachigen Leserinnen und Leser zu übersetzen. Er demonstriert, wie tief eine Content Strategie greift.
ContentStrategy  Coca-Cola  Marketing  StoryTelling 
june 2013 by fwhamm
The Epic List of Content Strategy Resources
Epic List? Nothing more to say.

"Since I left SEO, I’ve been getting a lot of questions about Content Strategy. What is it? What books and blogs should people read to learn about it? What conferences should folks attend and who are the experts in the field?

I thought I would assemble my favorite Content Strategy resources into a list that has everything all in one place for folks who, like me, are new to this field. This makes it easier to find for those who are interested, not to mention easier for me to share when I get questions.

But I also created this list as a way of thanking all the amazing, brilliant, and talented content strategists out there who inspired me with their work and insights. In a way, this list of content strategy resources is my love letter to the industry that welcomed me into its halls."
content-management  ContentStrategy  4kl  INJELEA-Lesenswertes 
may 2013 by fwhamm
Content Marketing für Anfänger: Eine Infografik – Moderne-Unternehmenskommunikation.de
Jörg Höwner hat eine sehr schöne Infografik aufgetan: "Die hier habe ich bei visual.ly gefunden. Insbesondere der Content Marketing-Prozess (unter Teil der Grafik) wird viel zu häufig vernachlässigt – also nicht nur von Anfängern."
infographic  ContentStrategy  INJELEA-Lesenswertes 
may 2013 by fwhamm
The Discipline of Content Strategy · An A List Apart Article
We, the people who make websites, have been talking for fifteen years about user experience, information architecture, content management systems, coding, metadata, visual design, user research, and all the other disciplines that facilitate our users’ abilities to find and consume content. Weirdly, though, we haven’t been talking about the meat of the matter. We haven’t been talking about the content itself.
ContentStrategy  CMS 
may 2013 by fwhamm
Why Personas are Critical for Content Strategy
At an organizational level, content treatment, be it in print or online, has traditionally defaulted to the use of broader target audience segmentation to define messaging and distribution/dissemination. Speak to most content owners and creators within established departments – communications, marketing, policy – and you’ll hear how their messaging strategy aligns with the organization’s (or product/service’s) target audience. The challenge with digital content, however, is that the target audience segmentation approach of yesterday’s Industrial Revolution falls far short of the content requirements of today’s Information Age.
ContentStrategy  Personas 
may 2013 by fwhamm
Content Lifecycle: Closing the loop in content strategy
The process of publishing content, particularly when it includes content destined for the web, continues to be a mysterious process for corporate stakeholders, and sometimes for those involved in the process of publishing.
ContentStrategy  CMS  Publishing  Strategy  Website 
may 2013 by fwhamm
Strategic Content Management · An A List Apart Article
Trying to fix an organization’s content problems by installing a content management system (CMS) is like trying to save a marriage by booking a holiday. We know that a successful web project needs a content strategy—but when it comes to the CMS, we stop thinking strategically. Despite all the talk about user-centered design, we rarely consider the user experience of the editorial team—the people who implement the content strategy. We don’t design a CMS, we install it.
ContentStrategy  CMS  Intranet  ERM  EntityRelationshipModel  Website 
may 2013 by fwhamm
Corporate Blogs: Nicht nur ‘Schreiben um des Schreibens willen’ – Inspiration mit Strategie
Sie haben ein Blog oder wollen für Ihr Unternehmen ein Blog starten? “Wenn andere das können, dann kann ich das auch?” Ja und nein. Denn ein Blog zu veröffentlichen, bekannt zu machen und dauerhaft Leser zu binden bedarf mehr als strategischer Erfolgs-Chancen und einer guten Expertise: Sie sollten schreiben, nicht nur um des Schreibens willen. Schreiben mit Strategie, aber auch mit Leidenschaft und Kreativität. Ohne Zwang und mit Spaß an dem, was Sie tun. Aller wohlkalkulierten Erfolgs-Optionen zum Trotz.
ContentStrategy  Corporate-Blogging  Editorial-Calendar  Redaktion 
may 2013 by fwhamm
Producing quality content with multiple contributors
Regardless of where they sit, if you have a large website, you more than likely have many people writing content for it. You may have divisions or departments managing different sections—such as the corporate blog, product information, customer service, knowledge base, or promotional pages. Or it may take a lot of input from different subject matter experts to develop content in the first place. In either case, it can be challenging to continually produce quality content.
ContentStrategy  Content-Management  CMS 
may 2013 by fwhamm
WYSIWTF ∙ An A List Apart Column
Die Trennung von Inhalt und Verpackung (Design, Layout) bleibt ein Traum, sagt Karen McGrane. Denn wir schreiben mit der Zeitung oder der Website immer im Kopf. WYSIWYG bestimmt unser Schreiben "Arguing for “separation of content from presentation” implies a neat division between the two. The reality, of course, is that content and form, structure and style, can never be fully separated. Anyone who’s ever written a document and played around to see the impact of different fonts, heading weights, and whitespace on the way the writing flows knows this is true. Anyone who’s ever squinted at HTML code, trying to parse text from tags, knows it too."
ContentStrategy  CMS  writing  INJELEA-Lesenswertes  design  webdesign 
may 2013 by fwhamm
Content Strategy 101 by Brigitte Alice Radl on Prezi
Einführung Content Strategy von @brigitte_alice & @heinz
ContentStrategy  rp13 
may 2013 by fwhamm
Contents Magazine | a new magazine for new-school editorial
Contents is a new magazine at the intersection of content strategy, online publishing, and new-school editorial work.

Our issues roll out over six to eight weeks. Here’s what we have for you today.
ContentStrategy  magazin 
may 2013 by fwhamm
Content Strategy | Johnny Holland
This series of articles explores content strategy and interaction design. Curated by Colleen Jones of Content Science, each article highlights a new voice, a new way of doing content strategy, or applying tried-and-true content principles to new situations
ContentStrategy 
may 2013 by fwhamm
Content Strategy für NGOs auf der re:campaign 2013 | b.a.r blog
Brigitte Alice Radl: "Die re:campaign ist eine Koferenz zur Kampagnenarbeit von Stiftungen und NGOs, die heuer im Rahmen der re:publica stattfand. Ich war als Referentin geladen und durfte den vielen Interessierten und Engagierten vor Ort etwas über Content Strategy erzählen."
ContentStrategy  Strategy  campaign  4kl  INJELEA-Lesenswertes  NGO 
may 2013 by fwhamm
12 Common Misconceptions about Content Marketing
The concept is constantly evolving and we content marketers will strive to perfect it indefinitely. But currently, some are promoting false ideas about the concept of content marketing and these are sometimes preventing others from having success.
ContentStrategy  Marketing  Storytelling  4kl 
may 2013 by fwhamm
9 Beispiele für Content Marketing – Wer macht es, wie und mit welchem Ziel?
Content Marketing, also die Vermarktung über Inhalte (=Content) ist keine Erfindung des Internetzeitalters. Wir werden zunehmend überflutet mit Spots und Anzeigen auf allen Kanälen, durch die wir immer mehr abstumpfen gegenüber platten Werbeslogans. So gewinnt die Vermarktung über Inhalte, die in erster Linie auf die Interessen und Bedürfnisse der Zielgruppe ausgelegt sind, an Bedeutung
ContentStrategy  Marketing 
may 2013 by fwhamm
Content-Marketing – mehr als nur ein Inhalte-Konzept!
Wir hatten am Dienstag unser Social Web Breakfast in Frankfurt und diskutierten über die “neue Sau”, die derzeit so durch das Hype-Dorf getrieben wird: Content-Marketing! Wie schon in meinem letzten Beitrag dargelegt, ist das Thema vielschichtig und wie bei allen Querschnittsthemen kennzeichnet es sich von einer Vielzahl von Begriffsinterpretationen. In der Diskussion beim Frühstück kamen dabei im Wesentlichen drei Verständnisebenen raus, die es festzuhalten gilt.
ContentStrategy  Marketing  4kl 
may 2013 by fwhamm
Ist Content-Marketing nicht Öffentlichkeitsarbeit in neuen Schläuchen!?
Im Kern geht es beim “Content-Marketing” – soweit ich das verstanden habe – um eine Art “Infotainment”-Ansatz, bei dem mit relevanten Inhalten für den Kunden sowohl ein Mehrwert geboten wird als auch indirekt auf das Unternehmen und seine Leistungen aufmerksam gemacht wird. Der Ansatz ist keinesfalls neu, denn er umfasst nach einigen Definitionen (wie hier oder hier) alle kundengerichteten Mehrwert-Kommunikationsmittel wie Kundenmagazine oder Branded Entertainment-Formate wie Web-Soaps etc.
ContentStrategy  StoryTelling  Public-Relations  Marketing 
april 2013 by fwhamm
Adieu Social Media Newsroom – Hallo Welt! | Strategie | Marketing Welten
Äußerst lesenswerter Bericht von Michael Domsalle über den Relaunch von Coca-Cola Deutschland: "Noch 2009 gewann Coca-Cola einen Preis für den ers­ten Social Media News­room in Deutsch­land. Heute ist der Coca-Cola Com­pany Relaunch in Deutsch­land, den wir letzte Woche so aus­führ­lich bespro­chen haben. Der Unter­schied zur alten Seite könnte optisch und inhalt­lich kaum grö­ßer aus­fal­len. Ein deut­li­ches Signal an alle Unter­neh­men im Land. Denn — gegen alle Kli­schees — hat die­ser Ansatz nichts mit Bud­get, aber viel mit Pro­fes­sio­na­li­tät und Mut zu tun. Zwei der Gründe, warum die Marke so stark ist, wie sie ist."
Coca-Cola  ContentStrategy  StoryTelling  4kl  INJELEA-Lesenswertes  Marketing 
april 2013 by fwhamm
Content Marketing: 12 Strategien für Unternehmen | karrierebibel.de
Content Marketing – dieses Schlagwort ist in den letzten Wochen und Monaten in aller Munde und stellt – schenkt man manchen Artikeln Glauben – die neue Marketing-Wunderwaffe dar. Das ist natürlich übertrieben und Content Marketing ist alles andere als neu. Das Prinzip, mit guten und ansprechenden Inhalten Aufmerksamkeit und Reichweite zu generieren, gibt es schon recht lange. Umso erstaunlicher ist es, dass viele Unternehmen bei der Umsetzung nach wie vor fatale Fehler machen. Daher zeigen wir heute 12 Strategien und Punkte, die es beim Content Marketing zu beachten gilt.
ContentStrategy  Marketing 
april 2013 by fwhamm
Content Strategie: Wie geht das? Lasst uns diskutieren – auf dem Content Strategy Camp | Das Textdepot
Thomas Pleil lädt zum Diskutieren ein: "Content Strategie ist sicher einer der zentralen Begriffe in aktuellen Diskussion um (Online-)Kommunikation. Ob es dabei nur um ein kurzfristiges Buzzword oder eine langfristige Thematik geht, muss sich zeigen. Ich neige zu letzterem. Allerdings: So richtig diskutiert haben wir das Thema im deutschen Sprachraum noch nicht. Wie genau geht Content Strategie? Was gehört dazu? Was nicht? Ich gebe zu, mir ist in diesem Umfeld noch einiges nicht so ganz klar. Deshalb freut es mich umso mehr, dass wir am 7. und 8. Juni das Content Strategy Camp veranstalten können."
ContentStrategy  barcamp  cosca13  INJELEA-Lesenswertes 
april 2013 by fwhamm
Wieso jedes Unternehmen eine Content-Strategie braucht - Daniel Joerg | Daniel Joerg
Content-Strategie und Content-Marketing sind zwei Schlagworte, um die man in der Online Marketingwelt nicht mehr herumkommt.
1. Die Notwendigkeit einer Content-Strategie ist eine Konsequenz aus dem sich verändernden Kommunikationsspielfeld
2. Eine Content-Strategie funktioniert nur, wenn das Unternehmen die eigene Kommunikations- und Marketingperspektive auf den Kopf stellt
StoryTelling  ContentStrategy 
april 2013 by fwhamm
Content Strategy 101 » Transform Technical Content into a Business Asset
Technical content is often the last in line for investment and innovation, but poor content has profound effects inside and outside the organization—it damages your reputation, shrinks sales, and causes legal problems. Content Strategy 101 is an invaluable resource for transforming your technical content into a business asset. The complete text of the book is available on this web site. You can also purchase EPUB, print, and Kindle versions.
ContentStrategy  ebook  Amazon  kindle 
april 2013 by fwhamm
Pocket : “Adaptive Content” und ein Modell für digitales Publizieren
Karen McGrane geht es vor allem darum, dass und wie man Content Management Systeme auf die Anforderungen von adaptiven Inhalten einstellen muss. Inhalte sind adaptiv, wenn sie sich unterschiedlichen Publikationsformen und -plattformen von sich aus anpassen, also nicht mühsam dafür zugeschnitten werden müssen. Spätestens durch die mobilen Plattformen müsste jedem deutlich werden, dass sich nicht mehr beim Erstellen des Inhalts vorwegnehmen lässt, in welcher Weise er präsentiert wird. Inhalte, die sich unterschiedlichen Publikationsbedingungen anpassen, müssen gut strukturiert, gut mit Metadaten beschrieben und möglichst auch in unterschiedlichen Versionen vorliegen.
ContentStrategy  content-management  cms  redaktion 
april 2013 by fwhamm
Pocket : Relevanz und Qualität von Website-Content
Zusammenfassend lässt sich sagen, dass qualitativ hochwertiger Content hilft, Marken aufzubauen, mit Themen zu besetzen und die Sichtbarkeit von Websites im Google-Ranking positiv zu beeinflussen. Content-Strategien steigern die Userbindung, die Reichweite, erhöhen SEO-Effekte und fördern ein positives Image.

Für eine erfolgreiche Content Strategie ist die Usability allerdings mindestens genauso wichtig wie die Qualität und Überzeugungskraft des Inhalts. Abschließend muss berücksichtigt werden, dass auch die sichere Investition in eine Content Strategie einige Zeit benötigt, bis sich hinsichtlich der Sichtbarkeit und des Brand Buildings die ersten Erfolge ergeben.
ContentStrategy  seo  content-management  redaktion 
april 2013 by fwhamm
Content-Strategie statt SEO: Die Folgen von »Panda«. - Lost and Found
Wie optimiert man Seiten für Google nach Panda?

Die kurze Antwort auf diese Frage ist: Gar nicht! Die ausführliche Antwort lautet: Indem man seinen ganzen Webauftritt so gestaltet, wie es den Erkenntnissen der Content-Strategie und des User Experience Design entspricht, und indem man das Verhalten der User kontinuierlich und mit den richtigen Metriken beobachtet, also »monitort«.

Einzeländerungen bringen nicht viel. Wichtig ist, dass Google vor allem ganze Sites bewertet, nicht nur einzelne Seiten. Dabei werden übrigens mehrsprachige Angebote auf der gleichen Domain gleich bewertet. Panda vergibt mehr oder weniger Minuspunkte für komplette Sites.

Da komplette Sites bewertet werden—inklusive Assets wie Videos—reicht es nicht, nur die Top-Seiten innerhalb einer Site zu verbessern. Negative Erfahrungen auf Teilen einer Site (die von niemand benutzt werden oder die z.B. einfach von Verwaltungstools generierte Inhalte im Netz zeigen), führen zu Minuspunkten für die ganze Site.
ContentStrategy  content-management  seo  search 
april 2013 by fwhamm
« earlier      
per page:    204080120160

Copy this bookmark:



description:


tags: