asterisk2a + mediachange   11

Twitter sperrt bei Olympia 2012 Account von NBC-Kritiker - SPIEGEL ONLINE
Twitter hat den Account eines Journalisten gesperrt, der kritisch über den US-Sender NBC schrieb. NBC arbeitet bei der Olympia-Berichterstattung eng mit Twitter zusammen. Die Begründung wirft Fragen auf.
internet  platform  censorship  mediachange  Twitter 
july 2012 by asterisk2a
Medizinische Studien beruhen oft auf ungeprüften Vermutungen - SPIEGEL ONLINE
... Randomised trials seem to be more conclusive than other type of trials. And because randomised trials are hard to pull through the end ... short-cuts are made via epidemiology studies. but these can't sever as real evidence. they are more like observations and hunches.

ie in Vitamin trials:

Der Zufall sorgt normalerweise auch dafür, dass alle Eigenschaften, die man den Freiwilligen nicht ansehen kann, ebenso gleichmäßig auf die Gruppen verteilt sind. Wenn dann die eine Gruppe Vitamine erhält und die andere nicht, kann man sich ziemlich sicher sein, dass gesundheitliche Unterschiede tatsächlich auf die Vitamine zurückzuführen sind. Bei allen anderen Faktoren gibt es ja dank dieser Randomisierung keinen Unterschied. Und in den Experimenten, die Vitaminpräparate so getestet haben, waren sie nutzlos - einige sogar eher schädlich.
mediachange  media  hunch  observation  epidemiology  Vitamin  medical  research  health  science 
july 2012 by asterisk2a
Newspaper Industry Is Running Out of Time to Adapt to Digital Future - NYTimes.com
Between operational fiascos and flailing attempts to slash costs on the fly, it’s clear that the print newspaper business, which has been fretting over a looming crisis for the last 15 years, is struggling to stay afloat. There are smart people trying to innovate, and tons of great journalism is published daily, but the financial distress is more visible by the week.

“Most newspapers are in a place right now that they are going to have to make big cuts somewhere, and big seams are bound to show up at some point,” said Rick Edmonds, a media business analyst at the Poynter Institute.

- Those of us who work inside the racket like to think of our business as unique, but with underfunded pension plans, unserviceable debt and legacy manufacturing processes and union agreements, the newspaper industry looks a lot like, well, steel, autos and textiles.
Schumpeter's  gale  creative  destruction  change  New  York  Times  nytimes  corporate  governance  pension  fund  pension  scheme  pension  obligation  Newspaper  Industry  mediachange  media  newspapers 
july 2012 by asterisk2a
Ashton Kutcher's Big Plans for YouTube: Video - Bloomberg
... eventually you have to cannibalize yourself, your business, bc if you don't do it, someone else will. One that is willing to take the risk, to go and bet on the future.
YouTube  entertainment  mediachange  media  ashtonkutcher  entrepreneurship  entrepreneurial 
may 2012 by asterisk2a
Andreessen’s Advice To Old Media: “Burn The Boats”
Oh, and he points out, that the iPad will have a “fantastic browser.” No matter how many iPads the Apple sells, the Web will always be the bigger market. “There are 2 billion people on the Web,” he says. “The iPad will be a huge success if it sells 5 million units.”

As technology becomes ubiquitous, it goes mainstream.

Yes, there are still a lot of people and money in those boats—billions of dollars in revenue in some cases. “At risk is 80% of revenues and headcount,” Andreessen acknowledges, “but shift happens.” You’d have to be crazy to burn the boats. Crazy like Cortes.
iPad  tuki  newspapers  journalism  media  innovation  print  marcandreessen  nytimes  mediachange  advice  comment  opinion  technology 
march 2010 by asterisk2a
Pop-Bestseller Black Eyed Peas: "Klar, die Plattenfirmen haben viel Mist gebaut" - SPIEGEL ONLINE - Nachrichten - Kultur
Will.I.am: Wenn ich wetten müsste, würde ich mein Geld auf die Plattenfirmen setzen. Nicht, weil sie in der Vergangenheit all die großen Künstler und Legenden wie Otis Redding vergewaltigt haben. Die Labels haben viel Mist gebaut, das ist klar. Aber dann muss man auch sehen, wie viele gute Dinge durch die Plattenfirmen entstehen konnten, die unser Leben bereichert haben: Michael Jackson, die Beatles! Ich weiß nicht, wer zukünftige Idole aufbauen und entwickeln soll, wenn nicht die Industrie.

Es geht um das Kuratieren von Musik, um die Entwicklung, die Formung und Betreuung von Künstlern. Im ganzen Internet gibt es keine Abteilung, die das im gleichen Maße leisten kann.
musicindustry  businessmodel  medienwandel  mediachange  music  apple  itunes  artists  360-music-contract  Will.I.Am  curation 
december 2009 by asterisk2a

Copy this bookmark:



description:


tags: