erasmus   309

« earlier    

Twitter
Heute vor 503 Jahren veröffentlichte der Gelehrte, und von Rotterdam am 1. März 1516 d…
Theologe  Humanist  Erasmus  from twitter_favs
7 weeks ago by dyma
Twitter
UWS students now settled in local schools contributing 2 the delivery of Modern Lang & enhancing their exp…
Erasmus  from twitter_favs
november 2018 by gourock_swimming
Blended Learning Erasmus+ Project
INNOVATION
BLENDED LEARNING promotes the development of a comprehensive training material delivered through an interactive cross platform on-line resource that promotes the knowledge required for the design and the implementation of blended-learning courses. This material includes a blend-it-well handbook and a training activity especially designed for educators involved in adult education aiming in identifying the gaps in their knowledge, providing them with the skills required for developing high-quality blended learning activities.
blendedlearning  erasmus  bluecollar  mikrobuch:add:bluecollar 
july 2018 by MicrowebOrg
Twitter
Da ich mache, wird meine Stelle frei. Cooles Team und Aufgaben mit Verantwortung - kann es nur weiterempfe…
Erasmus  from twitter_favs
june 2018 by friedelitis
Twitter
RT : My first contribution to : : How Brexit will impact on study exchanges: vía…
Erasmus  from twitter
march 2018 by paulbradshaw
NA beim BIBB: Erfolgreich in Erasmus+: Antragswerkstatt für Strategische Partnerschaften in der Erwachsenenbildung
Erfolgreich in Erasmus+: Antragswerkstatt für Strategische Partnerschaften in der Erwachsenenbildung - Beraten. Austauschen. Vernetzen.

Am 01. Februar 2018 lud das Team „Erwachsenenbildung, Transparenz von Qualifikationen“ der NA beim BIBB zu einer Antragswerkstatt für Projekte der „Leitaktion 2 (KA 2) – Strategische Partnerschaften in der Erwachsenbildung“ ein. Die Veranstaltung richtete sich an Einrichtungen, die im Jahr 2018 planen, einen Antrag zu stellen.
Interview zum Thema Erasmus+ Strategische Partnerschaften in der Erwachsenenbildung Martin Barthel vom „Comparative Research Network" im Interview

Ziel der Veranstaltung war es, die Teilnehmenden für die inhaltlich wichtigen Punkte bei der Antragstellung zu sensibilisieren. Zur Einführung stand Martin Barthel vom „Comparative Research Network“ für ein Interview und für Fragen des Publikums zur Verfügung. Das „Comparative Research Network“ war in der Antragstellung in „Erasmus+ Leitaktion 2 (KA 2) – Strategische Partnerschaften in der Erwachsenenbildung“ bereits dreimal erfolgreich und konnte dementsprechend wichtige Tipps und Hinweise geben.

Anschließend präsentierte Michael Marquart (NA beim BIBB) die wesentlichen Aspekte der „Leitaktion 2 (KA 2) – Strategische Partnerschaften in der Erwachsenenbildung“. Insbesondere ging er auf die Unterschiede zwischen Strategischen Partnerschaften zum Austausch guter Praxis und Strategischen Partnerschaften zur Unterstützung von Innovation ein und erläuterte die förderfähigen Kostenarten. Im Anschluss stellte Simone Kaufhold (NA beim BIBB) die Bewertungskriterien vor, die Gutachterinnen und Gutachter als Grundlage der Antragsbewertung nutzen.

Am Nachmittag ging es in die dreistündige Gruppenarbeit. Dafür wurde auf einzelne Aspekte der durch die britische Nationale Agentur entwickelten Impact+ Excercise zurückgegriffen. Ziel der Übung war es, die einzelnen Projektideen in der Kleingruppe zu diskutieren, und zwar insbesondere in Hinblick auf die Ziele, die Relevanz für die Erwachsenenbildung und das Programm Erasmus+ sowie die Wirkung auf verschiedene Zielgruppen.
Weitere Informationen:

Programm

Präsentation: Gewährungskriterien der Leitaktion 2

Video
Strategische Partnerschaften: Be part of it!

Erasmus+ finanziert durch die NA beim BIBB Strategische Partnerschaften und ermöglichet so den Aufbau und die Stärkung von europäischen Netzwerken sowie den Austausch von Ideen und Methoden in der beruflichen Bildung. Das Video erklärt wie's geht.
erasmus  vhs:eu 
february 2018 by MicrowebOrg
Robbie McClintock in the Reflective Commons
"In this temper, one last hypothesis: in making the case for study, one does not denigrate the teacher's profession. To be sure, one has to speak out against exaggerating the power of instruction. But this criticism does not reject teaching; in place of a rejection, it is a quest for the mean, a celebration of the Greek sense for nothing too much, an attempt to balance an inflated version of the teacher's mission with a touch of reality. Yes—let us continue our effort to teach all as best we can, but let us do so with more humility, sobriety, and realism.

Instruction does not make the man. A teacher gains coercive power to control and mold his students only so long as they abdicate their autonomy and dignity. Such an abdication is not a good foundation for an educational system, especially since it is less common and continuous than many would seem to believe. The teacher's authority, be it as a model of excellence or of folly, is a quality his students project erotically upon him. It is an attraction or repulsion that results because students are forever suspending their interest in learning their lessons; instead they abstract, they reflect; they step back mentally and with curiously cocked heads they observe their didactic deliverer, musing with soaring hope, wonder, joy, resignation, boredom, cynicism, amusement, sad tears, despair, or cold resentment—Ecce homo!

A teacher may or may not cause learning, but he will always be an object of study. Hence the pedant so surely plays the fool. But hence too, the man teaching can often occasion achievements that far surpass his personal powers. Great teachers can be found conforming to every type—they are tall and short, shaggy and trim, timid and tough, loquacious and terse, casual and stern, clear and obscure. Great teachers are persons who repay study, and they repay study because they know with Montaigne, "My trade and my art is to live.""
teaching  learning  instruction  montaigne  1971  robbiemcclintock  lucan  training  study  howwelearn  howweteach  pedagogy  erasmus  seneca  plato 
december 2017 by robertogreco
Twitter
RT : 30th anniversary: Only 3,200 students participated in its first year, now they are over 300,000 a year!…
Erasmus  from twitter_favs
december 2017 by robajackson
Twitter
RT : is brilliant, 3 —cable-stayed, viaduct + bascule—in one. featur…
bridge  bridges  Erasmus  Erasmusbrug  from twitter
november 2017 by mgprojekt
Twitter
RT : Today I'm launching a campaign to keep UK part of university & apprenticeship exchanges: like/share if you…
Erasmus  from twitter_favs
october 2017 by zoonie

« earlier    

related tags

'scots  -  16thc  17thc  18thc  1971  19thc  20thc  21stc  500px  abelard  absolutism  administration  africa  africa:  agrigento  alienation  all  analytical_philosophy  ancient_greece  ancient_philosophy  ancient_rome  angle  anton  archaeology  archilove  architecture  architecturephotography  architecturepo  architettura  archlovers  article  atomism  augustine  auslandssemester  auth  author  author_intention  authors  bacon  beinecke  bibliography  big  bioinformatics  blendedlearning  bluecollar  books  brexit  bridge  bridges  british_history  british_politics  business  calvin  chance  church_history  church_of_england  cicero  city  cloud.computing  coach  cold  coleridge  commonplace  community  conference  conservation  cosmology  counter-enlightenment  counter-reformation  cultural_transmission  culture  cyprus  cyprus_web  de-copia  declinism  defence  desert  determinism  divine_right  downloaded  downloads  dust  early_christian  early_modern  easter  education  ef-add  elephant  ema  emc  employment  english_civil_war  enlightenment  enlightenment_project  environment  epictetus  epicurean  epistemology  erasmus_details  erasmusbrug  erasmuslife  erasmusplus  erastianism  esn  etosha  eu  europe-early_modern  europe  event  events  farming  fate  finance  forhff  forschung  france  free_will  freedom  freedomofmovement  french_enlightenment  friend  funding  förderung  galaxy  german_idealism  german_scholars  germany  google_books  grants  greeks  grey  have  healthcare  hellenism  henry_viii  highereducation  historiography  history  hobbes  homer  howwelearn  howweteach  huge  humanism  humanist  ifttt  immigration  individualism  information  instruction  intellectual_history  internships  ireland  irritated  italia  italian_renaissance  italy  john_of_salisbury  jstor  justus_lipsius  kant-ethics  kids  kindle-available  kingship  knowledge  kristiansand  kth  landscape  language  late_antiquity  latvia  learning  leeds  leibniz  liberalism  literary_history  literature  livenow  loc:lisbon  low  lucan  lucretius  ludovia14  ludoviach  luther  macintyre  madrid  media:image  medieval_philosophy  mehr_a_verdienen  memory  mikrobuch:add:bluecollar  mobility  modernity-emergence  modernity  montaigne  morkel  my_folders  namibia  natural_philosophy  nature  neo-kantian  neoplatonism  neostoicism  nietzsche  nlp  nonobillag  north  norway  novels  ntnu  ockham  oesterreich  old  onetothinkabout  online.education  ontology  opendata  orgasmus  over  pakistan  papacy-english_relations  papacy  paywall  pedagogy  phd  phenomenology  philology  philosophy-as-way-of-life  philosophy  plagiarism  plato  politics  portugal  proverbs  providence  psychoanalysis  psychology  rassie  reform-legal  reformation  regulation  religion-established  religious_belief  religious_culture  religious_history  religious_wars  renaissance  research  residency  resources  retail  reviews  riga  robbiemcclintock  romanticism  sandbox  saskia  sayings  scepticism  scholarships  science  scotland  scottish_enlightenment  security  self-development  self-examination  self-knowledge  self  seneca  servicepublic  shakespeare-influence  shakespeare  sicily  south  spain  spiegel  spinoza  sport  springboks  stoicism  structure  students  studieren  study  studyabroad  subsidies  suisse  suivre  sweden  taylor_charles  teaching  team'  text_analysis  theologe  theology  thomism-21stc  thomism  threats  time  top3  tradition  training  transcendence  travel  trento  trip  trondheim  tudor  tumblr  uk  uni  unileeds  union  universities  university-of-lisbon  upe  v  vhs:eu  vico  void  voluntarism  wind  winter  wordhoard  yale  zivildienst  γερμανία  επαλ  μαθητεία 

Copy this bookmark:



description:


tags: