ambiguity   500

« earlier    

Labour’s Brexit Policy |
To sum up – I started with three simple rival ‘narratives’ of Labour’s underlying position on Brexit. I’ve articulated my own interpretation of Labour’s position, which implies that all of these narratives have something to them. In my view, Labour’s preferred Brexit outcome involves significant breaks with existing EU governance rules. The leadership wants those breaks to be in the area of neoliberal constraints on socialist policy-making; much of the PLP wants those breaks to be in the area of freedom of movement. In a scenario where Labour is in government without the Brexit deal having been concluded, those two categories of negotiating priority will be in tension. Nevertheless, the tension between those two categories of negotiating priority is (I would argue) not as fundamental as the tension between some of the Conservatives’ commitments. Moreover, unlike the Conservatives, Labour have been quite careful not to articulate any commitments that cannot be backed down from towards greater compatibility with existing EU rules. Thus in a scenario in which Labour were negotiating with the EU, I would expect Labour to make an effort to achieve a set of concessions around EU rules, and if those concessions could not be achieved, to capitulate in the direction of a more liberal existing-EU-institutions-aligned position.
UK  EU  Brexit  politics  LabourParty  Remain  Leave  trade  economy  Bennism  Euroscepticism  immigration  borders  freedomOfMovement  customsUnion  singleMarket  ambiguity  tactics  flexibility  ToryParty  redLines  negotiations  strategy 
9 days ago by petej
Scare quotes - Wikipedia
Brief background on the use of scare quotes in writing and air quotes in speaking
language  punctuation  writing  device  controversy  irony  usage  culture  philosophy  reference  humor  postmodern  ambiguity 
8 weeks ago by csrollyson
Hay que reconciliar al cine mexicano con su público: Fernanda Solórzano - El Sol de México
"ENCONTRAR VIRTUD EN LO COMPLEJO

Otro tema que para ella es importante a la hora de dignificar las películas que se hacen aquí es revisar la idea de que el cine es sólo una forma de entretenimiento, útil nada más para el escapismo y la evasión, sin dar oportunidad a las producciones que no tienen un mensaje cerrado y que apelan a que el espectador abra su inteligencia a distintas posibilidades de mensaje.

“A mí me gustaría que en las escuelas mismas se promoviera entre los niños la idea de que no todos tenemos que entender de inmediato los relatos sino que entre más preguntas puedan provocar más pueden enriquecer. Que seas capaz de salir de una película y la puedas comentar con alguien que quizá tenga un punto de vista distinto al tuyo, justamente porque no se les dio un mensaje definido…”

Reconoce que es un trabajo lento y que puede durar varias generaciones, pero que no hay nada como encontrarle virtud a lo complejo y entender que una película que te permite tener varias lecturas puede resultarte quizá más satisfactoria que una que no va a permitir que alguien te cambie tu propio punto de vista.

Y remarca: “El cine que más disfruto es el que me saca de mis certezas; el que me hace pensar y repensar mi realidad. Me choca darme cuenta de que me están manipulando. Me gusta que confíen en mi inteligencia. A mí me gusta que los directores también confíen en la inteligencia del público y el público en su propia inteligencia”.

LA COMEDIA ROMÁNTICA

Y de todo ese panorama destaca algo con lo que no está de acuerdo, la temática con la que se están haciendo algunas comedias mexicanas actuales, ya que le parece que refuerzan valores a los que como sociedad estamos tratando de oponernos, como el machismo o la homofobia, y que en este género suelen ser abordados como algo gracioso y normal.

“Voy a poner como ejemplo la cinta Qué culpa tiene el niño, cuya historia versa sobre una chica que en una fiesta queda embarazada, no sabe de quién porque estaba alcoholizada y entonces eso es presentado como chistoso, sin importar que es irresponsable que un hombre se aproveche de una mujer en esas condiciones”.

No ve que este tipo de producciones sean tan terribles y bajas como las sexy comedias de los años 80, donde los hombres literalmente violaban a las mujeres y nadie decía nada y todos se reían, pero asumen los mismos valores. “Obviamente son más sofisticadas estas comedias, son más pulidas, pero los chistes son los mismos, apelan al mismo tipo de moral, lo que me parece triste”.

LA ERA DIGITAL

Con respecto a los nuevos formatos de filmación y las modalidades de exhibición más allá de las salas cinematográficas, Fernanda percibe que ciertamente plantean nuevos problemas estéticos y económicos, lo cual también puede ser una oportunidad para que se abaraten las posibilidades de acceso para producir cine a quien actualmente no tiene los recursos para hacerlo.

“Al final lo importante es contar bien una historia y hacerlo estéticamente. Incluso hay historias que se pueden contar mejor en uno u otro formato. Por ejemplo, hay un director que filmó su primera película en iPhone, Tangerine, de Sean Baker, que fue muy premiada, y después decidió que su segunda producción se hiciera en 35 mm porque consideró que esa cinta no aguantaba lo digital y requería cierta profundidad. O sea hay narrativas para todo tipo de formato”.

Sobre el formato de miniseries, predominante en los servicios de streaming on line, la crítica de cine también los califica de oportunidad interesante. “A mí me gustan muchísimo, yo no las veo como un producto menor. Creo que muchos directores de cine, ante la imposibilidad de tener un presupuesto tan alto, están experimentando. Y pongo cono ejemplo la serie Un extraño enemigo de Gabriel Ripstein, que me pareció muy buena, bien contada, bien narrada y muy acentuada, a pesar de que era muy difícil que una serie más sobre el 68 tuviera impacto”."
fernandasolórzano  conemexicano  education  schools  stories  film  filmmaking  storytelling  linearity  ambiguity  certainty  complexity  howwethink  conversation  interviews  race  racism  homophobia  digital  2018  literature  children  medialiteracy  literacy  teaching  howweteach  unschooling  deschooling  criticalthinking 
december 2018 by robertogreco
EM-ONE: An Architecture for Reflective Commonsense Thinking
computing for ambiguity, joint work by Push Singh and Marvin Minsky
ambiguity 
november 2018 by tonyyet
Images of a work: Epigram by Franck Bedrossian
The Parisian premiere of the third and final episode of Epigram cycle for soprano and ensemble by Franck Bedrossian is the opportunity to show in this 24th opus from the Images collection of a work how the musical universe of the composer Franck Bedrossian mingles with that of the American poet Emily Dickinson.
Certain aspects of Dickinson's poetry, such as loss of identity, ambiguity, or a form of violence that is not necessarily a contained violence but a violence of the mobility of expression, seem to echo directly to his music or conversely, certain themes of his music that anticipate poetry.
A musical and poetic journey on which the film "images of an Epigram work" lifts the veil.
ambiguity 
november 2018 by tonyyet
Ellsberg Revisited: An Experimental Study - Halevy - 2007 - Econometrica - Wiley Online Library
"An extension to Ellsberg's experiment demonstrates that attitudes to ambiguity and compound objective lotteries are tightly associated. The sample is decomposed into three main groups: subjective expected utility subjects, who reduce compound objective lotteries and are ambiguity neutral, and two groups that exhibit different forms of association between preferences over compound lotteries and ambiguity, corresponding to alternative theoretical models that account for ambiguity averse or seeking behavior."
yoram.halevy  ambiguity  experiments 
november 2018 by MarcK

« earlier    

related tags

**  1970s  1974  1976  2009  2010  2012  2013  20150521  2017-02-18  2017-02-19  2017-02-20  2017-02-21  2017-02-22  2017-02-23  2017-02  2017  2018  3billboards  accents  accessibility  acronym  adamsgerry  aerial  agile  agrarian  agriculture  ai  alt-right  anarchism  ancestry  and-also-fragility  android  andy-weissman  ansible  anthropology  anxiety  apple  architecture  architecturesintime  archives  art-in-business  art  artificial_intelligence  asymmetry  audio  autoencoder  awesome  aye  baudelaire  benjaminbratton  bennism  big_data  blairtony  blame  blanks  bodies  boisot  bombing  book  book_reviews  books  borders  brain  brexit  brianodoherty  by:jonathancolman  c  cartography  casestudies  certainty  change  chat  children  chomsky  christinaforrer  citizen  citizensonline  city  clarity  codec  cogsci  colonialism  color  commodity  communication  compile-to-js  complexity  composition  conemexicano  conflict  confusion  congress  connascence  consequence  consider:robustness  contentstrategy  context  contingency  control  controversy  convergence  conversation  cop3402  corbynjeremy  correctness  creativity  creepiness  crime  criticalthinking  criticism  culture  customsunion  data  data_set  david_brooks  davisdavid  dc:creator=d'anconamatthew  dc:creator=freedlandjonathan  dc:creator=goodfellowmaya  dc:creator=harrisjohn  dc:creator=hinsliffgaby  dctagged  death  decision-theory  decisions  denial_of_service  deschooling  design  designthinking  device  dialect  digital  disability  dispersion  disposition  dissonance  divergence  diversity  drone  ecology  economics-papers  economy  education  emancipation  emoji  emopjidick  emoticons  encoded  encoding  enemy  engineering  english  epistemology  esl  essay  ethics  eu  europe  euroscepticism  evasive  everywhere  exception  experiments  exploration  extraction  eyalweizman  facebook  fake-news  fascism  fear  fernandasolórzano  film  filmmaking  finance  flexibility  forensicarchitecture  forestry  form  formal  forwork  four-form  fredbenenson  free  freedomofmovement  fun  functions  fundamentals  funny  gap  gaps  generating  genre  geography  gestalt  goldstine  google  grammar  group  hammondphilip  happiness  henrilefebvre  homophobia  house  howweteach  howwethink  humility  humor  humour  identity  image  images  imagination  immigration  individual  inference  information  institutions  interaction  international  internet  interviews  irony  islamophobia  israel_scheffler  jamescscott  java  javascript  jennifer8.lee  johnsonboris  js  json  kiv  kolmogorov  labourparty  lacuna  land  landscape  language  languages  lanuage  larry.epstein  law  layer  leaders  leadership  learning  leave  legacy  legal  legible  linearity  linguistics  listening  literacy  literary-criticism  literary_criticism  literature  local  location  lutzbacher  machine  machinelearning  management  mapping  market  material  math  mathematics  maytheresa  mcdonaghmartin  meaning  measurement  media  medialiteracy  memes  memory  merchants-of-doubt  messaging  metasystematicity  microsoft  military  mining  misogyny  moby-dick  mobydick  modernity  motive  multiplicity  murrarybookchin  name  natural_language  nay  necropolitics  negotiations  network  networks  nlp  no  normal  obligations  observation  off  op-ed  open  openminded  openstandards  optics  outside  overwhelm  parenting  parsing  pataphysics  patronym  perception  philosophy  phonebook  picard  pixel  place  platform  poetics  polarisation  police  policy  politics  polyvalence  postmodern  postsuspicion  pragmatics  privacy  production  profit  property  proprietarystandards  prostheric  protest  protocol  psychology  public_policy  punctuation  qualitative  quantification  quantified_self  race  racism  reading  recommended  recourse  recuperation  redlines  reference  reflexive  remain  rendering  representation  resemblance  resolution  resource  resources  respect  restud  reveal  revenue  risk  sarah_lewthwaite  schematic  schools  science  scifi  security  selfies  semantics  sense  several  siannengai  signal.processing  simultaneous  singlemarket  slc  slippage  snapchat  social_media  sonalchokshi  space  specification  stack  standardization  startrek  state  statecraft  statistics  stickers  stories  storytelling  strategy  streetingwes  stress  sttng  sublime  success  surveillance  survey  suspicion  symbol  symbols  syntax  system  tactics  talks  tapestry  target  taxonomy  teaching  technology  terror  terry.winograd  testing  text  textile  thedispossessed  thought  time  tls  to-write-about  tobyshorin  toryparty  trade  training  transcoding  transgression  translation  transparency  twitter  two-form  ui  uk  uncannyvalley  uncertainty  understanding  unicode  universality  unplanned  unraveling  unreadable  unschooling  unthinkable  ursulaleguin  usage  utopia  ux  vagueness  variation  vernacular  via-kunal  vibe  vietnam  violence  volatility  vote  vs  vuca  war  wcag  we  weaving  whitecube  whitesupremacism  wicked  wickedproblems  william_empson  winograd  winograd_schema  winogradschemas  writing  ww2  yes  yoram.halevy  yougov 

Copy this bookmark:



description:


tags: