Filmindustrie   163

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newyorker.com: STX Entertainment: A New Hope for Hollywood?
grossartiges und (sehr) langes portrait des filmstudios STX und seines chefs adam fogelson.
Movie theatres are no longer where we go for stories about who we are. That’s become television’s job. We go to the movies now for the same reasons that Romans went to the Colosseum: to laugh, to scream, and to cheer.

One longtime film executive predicted, “With Google, Verizon, A. T. & T., Comcast, Hulu, YouTube, Facebook, Amazon, and Netflix getting into original content, studios won’t be able to compete with digital distribution. Within three years, Paramount won’t be in existence, Sony will disappear, Fox will buy Warner Bros., and you’ll have Fox, Disney, and Universal left.”


<a href="http://realvirtuality.info/2016/01/real-virtualinks-216/">via</a>
filmindustrie  adam_fogelson  portraits  s  w 
january 2016 by diplix
Die Schweiz im Fadenkreuz | Digital Insider
US-Filmindustrie will Replay-Funktion verbieten – Kongress setzt Alpenrepublik auf schwarze Liste.
Filmindustrie  Martin_Steiger  Schweiz  USA  Urheberrecht 
october 2012 by Medienwoche
US-Filmindustrie will nicht mitspielen | netzwertig.com
Liberale Regelungen räumten Schweizer Onlinediensten bisher viele Freiheiten bei der Bereitstellung von Internet-TV-Angeboten ein. Doch eine ganz bestimmte Funktion ist der US-Filmindustrie ein Dorn im Auge.
USA  Filmindustrie  Film  netzwertig.com  Internet_TV  TV 
october 2012 by Medienwoche
Wie das Gezwitscher die Filmindustrie verändert | NZZ
Immer mehr Zuschauer twittern direkt aus dem Kinosaal. Der Erfolg von Filmen steht und fällt mit ihren Kommentaren. Sie hätten sogar die Macht, die Filmindustrie umzukrempeln.
fap  Filmindustrie  Film  Medienwandel  Twitter 
june 2012 by Medienwoche
Initiative Kultur- und Kreativwirtschaft der Bundesregierung
U.a. Zahlen zu Umsatz und Beschäftigten in Teilmärkten der deutschen Kulturwirtschaft.
Kunst  Statistiken  2010  Urheberrecht  Kulturwirtschaft  Musikindustrie  Filmindustrie  Buchmarkt 
april 2012 by fst
SOPA and PIPA attract huge lobbying on both sides (money.cnn.com, 25.1.2012)
»A total of 145 companies and organizations lobbied the House of Representatives for and against the Stop Online Piracy Act (SOPA), while 157 groups lobbied for and against its sister bill in the Senate, the Protect Intellectual Property Act (PIPA), according to the Center for Responsive Politics.«
Urheberrecht  SOPA  Netzpolitik  Lobbyismus  Musikindustrie  Filmindustrie  USA 
march 2012 by fst
Sopa battle hots up as US Congress debates piracy bill (guardian.co.uk, 15.12.2011)
»According to figures compiled by the Center For Responsive Politics, the film, music and TV industries have spent more than $91m so far this year lobbying for the approval of the bill.«
SOPA  Urheberrecht  USA  Musikindustrie  Filmindustrie  Hollywood  Lobbyismus  Netzpolitik 
march 2012 by fst
Online-Piraterie: Schneller im Kino, geringere Verluste - Digital - sueddeutsche.de
"Sie kommen zu dem Schluss, dass sich ein außergewöhnlicher Einbruch der Kartenverkäufe auf dem heimischen US-Markt seit dem Aufkommen von BitTorrent nicht nachweisen lässt. Die meisten Filmfans kaufen also nach wie vor lieber eine Kinokarte, als sich eine illegale Kopie desselben Films anzusehen. Ganz anders sieht das aber auf dem internationalen Markt aus. Dort ist der Schaden durch die Piraterie laut Danaher und Waldfogel tatsächlich signifikant (nach ihrer Schätzung sind die Einnahmen im Schnitt um mindestens 7 Prozent geringer als sie es ohne Piraterie wären).

Dies nun allerdings eher nicht, weil das Überseepublikum so viel unmoralischer wäre. Je länger aber die Zeitspanne zwischen der US-Premiere und dem Kinostart in einem anderen Land ist, desto weniger wird dort in den Filmtheatern eingenommen, dieser Effekt ist nachweisbar. Und nachweisbar ist auch, dass er sich seit BitTorrent noch einmal erheblich verstärkt hat."
Filmindustrie  piracy 
february 2012 by Herbelizer
Karlsruhe: Heise darf auf AnyDVD verlinken
Wie Heise.de berichtet, beendete das Bundesverfassungsgericht einen langjährigen Rechtsstreit zwischen dem Heise-Verlag (c’t, iX) und der Musikindustrie.
links  filmindustrie  web  netzpolitik 
january 2012 by paukner
Scarcity Is A Shitty Business Model (avc.com, 15.1.2012)
»restricting access to content is a bad business model in the age of a global network that costs practically nothing to distribute on.«

»If they went direct to their customers, offered their films at a reasonable price (say $5/view net to them), and if they made their films available day one everywhere in the world, I can't see how they wouldn't make more money.«

In a nutshell: »This is what happens in digital distribution. Prices come down, markets expand, customers see lower prices and broader availability. Producers do better. Everyone else does worse.«

»they lose transactions every night, to piracy, to competing forms of entertainment, and possibly to apathy brought about by frustration.«
Mediennutzung  Medienwandel  Distribution  Disruption  Filmindustrie 
january 2012 by fst
boingboing.net: Where the funny piracy numbers used to justify SOPA/PIPA spring from
wie die filmindustrie den amerikanischen kongress bescheisst und statistiken verfälscht. immer noch unbeantwortet, zumindest seriös: wie gross der schaden durch raubkopieren denn nun wirklich ist.

wenn man sich die zahlen der filmindustrie ansieht, wie das julian sanchez im von cory doctorow verlinmkten <a href="http://www.cato-at-liberty.org/how-copyright-industries-con-congress/">artikel</a> getan hat, kommt man schnell von jährlich 61 milliarden auf 446 millionen dollar schaden den amerikanische benutzer den filmstudios angeblich beigebracht haben sollen. <a href="http://www.cato-at-liberty.org/how-copyright-industries-con-congress/">julian sanchez</a>:
Of the total $6.1 billion in annual losses LEK estimated to MPAA studios, the amount attributable to online piracy by users in the United States was $446 million—which, by coincidence, is roughly the amount grossed globally by Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel.
s  0ahnung  filmindustrie  w 
january 2012 by diplix
I'll tell you why movie revenue is dropping... :: rogerebert.com :: News & comment
"The message I get is that Americans love the movies as much as ever. It's the theaters that are losing their charm. Proof: theaters thrive that police their audiences, show a variety of titles and emphasize value-added features. The rest of the industry can't depend forever on blockbusters to bail it out."
Film  Filmindustrie 
december 2011 by Herbelizer
Actually, Jobs In Making Movies Are On The Rise, Not Falling
"In 2002, there were about 43,000 people employed in the actual production of movies and videos. In 2010? That number had jumped to 77,000. Not bad. So where are the few job losses coming from? Well, there are about 1,500 fewer jobs in "movie and video distribution," but that makes sense, since technology is making that area less important. Really, the only place in the industry that has seen a significant loss in jobs (and even then it's not that big) is in the movie theater business. Employment in movie theaters dropped from about 134,000 in 2002 to about 119,000 in 2010. That accounts almost entirely for the drop in total employment in the movie business from 392,000 down to 374,000 that the CRS report noted."
jobs  copyright  urheberrecht  movieindustry  filmindustrie 
december 2011 by marcelweiss

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