Clickbaiting   15

Kampf gegen Clickbaiting: Sie werden nicht glauben, was Facebook bald tun wird | NZZ Digital
Facebook geht stärker gegen Seitenbetreiber vor, die Mitglieder anlocken, ohne ihre Inhaltsversprechen einzulösen. Wen das empfindlich treffen könnte.
NZZ  Facebook  Clickbaiting 
august 2016 by Medienwoche
Journalismus im Netz - Facebook gefällt das | Süddeutsche.de
"Zehn Gründe, warum Clickbaiting wichtig wird. Nummer acht hat mich zu Tränen gerührt" - so ungefähr könnte ein Teaser klingen, der den Regeln von Social Media folgt. Über eine Strategie, die Texte erfolgreich machen soll - fast egal wovon sie handeln.
Süddeutsche  Clickbaiting  Online-Journalismus 
october 2015 by Medienwoche
Vorurteile dort abbauen, wo sie existieren | Medium
JOIZ wirft mir vor, durch zugespitzte Titelsetzung Vorurteile zu schüren. Dabei baue ich Vorurteile ab. Bei den Leuten, die sie tatsächlich auch haben.
Kritik  20min.ch  Joiz  Rassismus  Nikolai_Thelitz  Clickbaiting 
august 2015 by Medienwoche
THIS VIDEO WILL CHANGE YOUR LIFE - YouTube
Satirical look at headlines used for online media as clickbait - useful for SEO discussion
clickbait  digital  marketing  bait  click  web  video  social  media  socialmedia  clickbaiting  search  engine  optimisation  SEO 
october 2014 by pciszewski
News Feed FYI: Click-baiting | Facebook Newsroom
Today we’re announcing some improvements to News Feed to help people find the posts and links from publishers that are most interesting and relevant, and to continue to weed out stories that people frequently tell us are spammy and that they don’t want to see. We’re making two updates, the first to reduce click-baiting headlines, and the second to help people see links shared on Facebook in the best format.

We’ve found that people often prefer to click on links that are displayed in the link format (which appears when you paste a link while drafting a post), rather than links that are buried in photo captions. The link format shows some additional information associated with the link, such as the beginning of the article, which makes it easier for someone to decide if they want to click through. This format also makes it easier for someone to click through on mobile devices, which have a smaller screen.
Facebook  Newsfeed  clickbaiting  2014  regulations  links  photography 
august 2014 by inspiral
Betteridge's law of headlines - Wikipedia, the free encyclopedia
Betteridge's law of headlines is an adage that states: "Any headline which ends in a question mark can be answered by the word no." It is named after Ian Betteridge, a British technology journalist, although the general concept is much older.[2] The observation has also been called "Davis' law" or just the "journalistic principle". In the field of particle physics, the concept has been referred to as Hinchliffe's Rule.
wikipedia  clickbaiting  content  copywriting 
july 2014 by Shoord
Clickbaiting: You Won't Believe What Happened Next! - De Kracht van Content
Clickbaiting staat in de essentie doorgaans gelijk aan een schot hagel, terwijl je feitelijk liever als een scherpschutter je doelgroep in het vizier zou krijgen. Gedegen contentmarketing gaat in die zin dan ook vooral om het bereiken van de bezoeker: niet je doelgroep lokken, maar écht bereiken met content waar ze daadwerkelijk op zitten te wachten.

Daarin speelt verwachtingsmanagement een grote rol. Maak je met je kop of teaser niet waar wat je daadwerkelijk te bieden hebt? Dan zal je doelgroep je niet gaan vertrouwen en waarderen. Daarom is het uiteindelijk vooral zaak om bij het schrijven van (titels van) artikelen altijd uit te gaan van de kracht en stijl van je eigen producten/diensten. En om daarin consistent te zijn:
inspiration  copywriting  dutch  clickbaiting  conversion  marketing 
july 2014 by Shoord
10000flies.de: Heftig fast so stark wie Spiegel und Bild zusammen.
die meisten nennen die überschriften von heftig.co click-baits, klickfallen oder likefallen. emotional aufgeladene überschriften, die neugierig machen sollen. mein problem mit den überschriften ist das pathos. ich finds eklig. eine überschrit wie
Diese Frau musste viel erleiden und ihr Lächeln ist ungewöhnlich. Der Grund ist einfach überwältigend.


oder der untertitel der seite
Dinge die wichtig sind. Erzähl' sie weiter!


ekeln mich, weil alles daran falsch ist und darauf angelegt unsere schwäche für pathos auszubeuten. letztes jahr hat sascha lobo auf der republica zu mehr pathos und wut aufgerufen. ich rufe: wir müssen pathos bekämpfen und lächerlich machen wo es nur geht. wir brauchen <b>postpathos</b>.
s  w  pathos  heftig  clickbaiting 
may 2014 by diplix

related tags

2014  20min.ch  220  bait  blacktwitter  click  clickbait  clickbaiting  content  conversion  copywriting  digital  dutch  engine  facebook  hatespeech  heftig  inspiration  joiz  journalism  journalismus  kritik  links  marketing  media  newsfeed  nikolai_thelitz  nzz  online-journalismus  optimisation  pathos  photography  rassismus  refugees  regulations  s  search  seo  social  socialmedia  süddeutsche  twitter  usatoday  video  w  web  wikipedia 

Copy this bookmark:



description:


tags: